Toyota ProAce Verso 2.0 D-4D 122 pk Automaat Dynamic

Max Veldhuis - 24 oktober 2019

Inhaalslag

Toyota is geen onbekende in het bedrijfswagenlandschap. Tegenwoordig werken de Japanners in dit segment nauw samen met PSA. In 2016 kwam de huidige ProAce op de markt en sindsdien zijn de verkoopaantallen verviervoudigd. Wij gaan op pad met de meest luxueuze variant, de ProAce Verso.

De Toyota ProAce vertoont vanwege de samenwerking met PSA veel overeenkomsten met de Citroën Jumpy, Peugeot Expert en Opel Vivaro. De bus is al sinds 2013 op de markt, maar heeft in 2016 een grondige opfrisbeurt gekregen, waardoor hij er veel beter uit ziet dan voorheen. 2016 was ook het jaar dat Toyota serieus werk ging maken van de bedrijfswagenafdeling. Met Toyota Professional biedt het merk nu bovendien speciale servicepunten voor de bedrijfswagens. Inmiddels is de ProAce beschikbaar in vier verschillende varianten en wordt er gewerkt aan een compactere variant, de ProAce City. Ook moet er volgend jaar een volledig elektrische variant op de markt komen. Voor nu rijden wij de ProAce Verso met de 122 pk sterke 2.0 D-4D dieselmotor, die gekoppeld is aan een achttraps automaat.

122 pk
340 Nm
185 km/h
0,0 s
7,9 (5.4) l/100km
143 g/km
B
22%
€ 18.195
€ 36.950
€ 677 / maand
€ 596 - € 643 / kwartaal
  • Renault Trafic 2.0 EDC L2H1 Luxe

  • Opel Vivaro 2.0D 150 L3H1 Innovation

  • Mercedes-Benz Vito 114 CDI 7G-Tronic Dubbelcabine Lang

  • SsangYong Rexton e-XDi 220 Diesel Quartz

  • Citroën Jumpy 2.0 BlueHDi 150 S&S Club

  • Nissan NV300 1.6 dCi 145 Crew Cab Optima L2