Toyota ProAce Verso 2.0 D-4D 122 pk Automaat Dynamic

Max Veldhuis - 24 oktober 2019

In de lijn der verwachting

De Toyota ProAce Verso verschilt feitelijk nauwelijks van de eerder genoemde 'concurrenten' van PSA. De gebruikte techniek is nagenoeg hetzelfde en het interieur is afgezien van het logo meer Frans dan Japans. De Verso kent een behoorlijke meerprijs bovenop de standaard variant. Hier krijg je wel een bepaalde mate van luxe voor terug, zoals extra geluidsisolering en de climate control, maar het interieur kent in het geval van de dubbele cabine afgezien van de bekleding nauwelijks verschil in afwerking. Toyota had daar wel wat meer werk van kunnen maken.

In onze test van de Vivaro schreven we het al: het onderscheidende vermogen van de specifieke merken zit hem op dit platform vooral in het design van de neus en de ervaringen die je hebt met de service van één van de merken. Met Toyota Professional hebben de Japanners dat laatste onderdeel eveneens goed voor elkaar, maar Opel, Citroën en Peugeot bieden vergelijkbare oplossingen voor ondernemers. Eerder concludeerden we al dat zowel de Citroën Jumpy als de Opel Vivaro fijne werkpartners zijn. Dat is bij de Toyota ProAce Verso niet anders.

  • Fijne aandrijflijn
  • Comfortabel
  • Rijke standaarduitrusting...
  • ...maar behoorlijke meerprijs voor Verso
  • Materiaalgebruik interieur
  • Onpraktische aflegvakken
122 pk
340 Nm
185 km/h
0,0 s
7,9 (5.4) l/100km
143 g/km
B
22%
€ 18.195
€ 36.950
€ 677 / maand
€ 596 - € 643 / kwartaal
  • Renault Trafic 2.0 EDC L2H1 Luxe

  • Opel Vivaro 2.0D 150 L3H1 Innovation

  • Mercedes-Benz Vito 114 CDI 7G-Tronic Dubbelcabine Lang

  • SsangYong Rexton e-XDi 220 Diesel Quartz

  • Citroën Jumpy 2.0 BlueHDi 150 S&S Club

  • Nissan NV300 1.6 dCi 145 Crew Cab Optima L2