Ford Kuga 2.5 Plug-In Hybride ST Line X

Max Veldhuis - 8 april 2020

Een fijn totaalpakket

Ford heeft met de nieuwe Kuga een aantrekkelijke opvolger van het vorige model neergezet. Hij is een stukje ruimer en praktischer geworden, maar tegelijkertijd oogt de SUV van buiten veel dynamischer en gestroomlijnder dan het geval was. Ook het interieur is behoorlijk opgefrist en beschikt over veel nieuwe digitale functionaliteiten. Tegelijkertijd is het nog steeds niet het toppunt van verfijning. Dit geldt wel voor de aandrijflijn, die nagenoeg onmerkbaar schakelt tussen de verbrandings- en elektromotor en in stilte zijn werk doet. Bovendien kan er een substantieel deel van de rit elektrisch gereden worden en draagt de elektrische aandrijflijn ook wanneer de batterij niet is opgeladen bij aan een zuiniger praktijkverbruik. De Kuga Plug-In Hybrid is met name gericht op comfort en efficiency en biedt op die manier een fijn totaalpakket. Wij hebben zo'n vermoeden dat deze variant geknipt is voor de Nederlandse markt.

  • Aantrekkelijk design
  • Samenwerking benzine/elektrisch
  • Comfortabel en stil
  • Geen spetterende prestaties
  • Minder communicatief rijgedrag
  • Interieur kan verfijnder
225 pk
200 Nm
200 km/h
9,2 s
4,6 (1.4) l/100km
26 g/km
A
22%
€ 33.325
€ 49.940
€ 916 / maand
€ 0 / kwartaal
  • Renault Symbioz e-Tech full hybrid iconic

  • Nissan Qashqai e-POWER N-Design

  • smart hashtag 3 66 kWh Brabus

  • Zeekr X Long Range RWD

  • BYD Atto 3 Design

  • Toyota Corolla Cross 2.0 Hybrid Executive

  • Mazda CX-5 e-Skyactiv G 194 AWD Takumi

  • Renault Austral e-Tech 200 Techno Esprit Alpine

  • Alfa Romeo Tonale 1.5T Hybrid Veloce

  • Citroën C5 Aircross Plug-in Hybrid ë-EAT8 Business Plus

  • 2017 - Ford Kuga 1.5 EcoBoost ST-Line

  • 2013 - Ford Kuga 1.6 Ecoboost Titanium

  • 2013 - Ford Kuga 2.0 TDCi 163pk Powershift Titanium

  • 2009 - Ford Kuga 2.5T Titanium

  • 2008 - Ford Kuga 2.0 TDCi Titanium