Functionaliteit en eenvoud
In het interieur is goed te merken dat de Dacia Spring net zoals zijn Renault-soortgenoten helemaal aan de onderkant van de markt staat. Functionaliteit en eenvoud voeren de boventoon. Dat wordt vertaald in hard plastic materialen, zoals te doen gebruikelijk in het A-segment. Maar kaal is de Spring beslist niet. Zo zitten er een aantal bedieningsknoppen op het stuur en hebben in deze versie de ventilatieopeningen en de middenconsole een blauwe omlijsting, een kleur die ook terugkomt in de stiksels en randen van het meubilair. Die wordt dan later dit jaar weer door oranje vervangen.
Deze versie, bedoeld voor verhuur en autodelen heeft standaard sterke kunstleren bekleding, terwijl de auto die gewoon in de verkoop gaat stoffen bekleding heeft.
De uitrusting is best compleet. Denk aan standaard airconditioning, elektrische voorportierruiten en een radio met Bluetooth en USB-aansluiting. De Comfort Plus uitvoering voegt daar nog aan toe een zogenaamd Techno Pack bestaande uit een 7 inch Media Nav navigatiesysteem met Apple Car Play en Android Auto, een achteruitrijcamera en parkeersensoren in de achterbumper aan toe. Daarnaast de reeds genoemde oranje accenten zowel aan de binnen- als buitenkant en een reservewiel.
Het instrumentarium is volledig digitaal en daardoor maakt het een moderne indruk. Het geeft alle nodige informatie zoals de snelheid, de laadtoestand van de batterij, de actieradius en een zogenaamde Econometer die weergeeft of de auto veel of minder stroom verbruikt of juist stroom opwekt, zoals bij het remmen. Eenvoudig en duidelijk.