Dampen
Zoals geschreven is er binnen het motorenaanbod van Citroën weinig veranderd. Twee benzinemotoren, de PureTech 110 en PureTech 130, worden geleverd met een handbak voor de eerste krachtbron en een EAT6-automaat voor de tweede. Voor wie geen afscheid kan nemen van de dieseldamp biedt Citroën nog steeds de BlueHDi 110 en de BlueHDi 120. Navraag bij Citroën leert dat tot op heden de ruim 80% van de C3 Aircross kopers kiest voor de PureTech 110 en 15% met de PureTech 130 de garage uitrijdt. Het overige deel pakt nog snel een diesel mee.
Met maar liefst vier standaard uitrustingsniveaus is er voldoende keuze om je C3 Aircross te personaliseren zoals je zelf wenst. Startend bij de Live met een vanafprijs van 23.090,- euro gaan we via de Feel en C-series naar topversie Shine met een prijskaart van 30.930,-. De dieselmodellen met vergelijkbare uitrustingsniveaus vallen al snel enkele duizenden euro's duurder uit. Dat de gemiddelde koper van een C3 Aircross best flink in de buidel wil tasten voor zo'n kekke Fransoos bewijzen de cijfers; ruim 37% vinkte namelijk de afgelopen jaren het Shine uitrustingsniveau aan bij de dealer.