Citroën C3 Aircross 1.2 PureTech 110 Shine

- 5 juli 2021

Citroën's positionering

De strijd in het overvolle compacte crossover segment is nog niet gestreden. Alternatieven voor de C3 Aircross hebben een stevige plek binnen de markt. Neem de populaire Mazda CX-3, Renault Captur of Seat Arona die de nodige harten van consumenten hebben weten te veroveren. Ook het eigen huis is niet vrij van concurrentie met de Peugeot 2008 en Opel Crossland X als alternatieven.

Eerlijk is eerlijk, qua positionering kunnen we allemaal nog veel leren van Citroën. Er is geen enkel merk dat zulke excentrieke en gedurfde auto's bouwt als zij. Een uitgesproken design heeft zijn beperkingen, omdat iedereen er een mening over heeft. Je kiest een C3 Aircross niet zomaar, maar maakt een bewuste keuze voor excentriek design en veel comfort. Dat dit bij de gemiddelde autokoper in de smaak valt laten de verkoopcijfers wel zien. Met de verkoop van 340.000 exemplaren sinds 2017 doen de Fransozen goede zaken met het model. Met een fris gezicht en slimme noviteiten weet de C3 Aircross opnieuw te overtuigen en is het nog steeds een goede en originele keuze binnen zijn segment.

  • Onderscheidend
  • Slimme oplossingen
  • Groot infotainmentscherm
  • Gebrek aan actieve veiligheidssystemen
  • Plaats van infotainmentscherm in auto
110 pk
205 Nm
190 km/h
11,5 s
7,9 (5.9) l/100km
134 g/km
D
22%
€ 23.090
€ 31.717
€ 581 / maand
€ 137 - € 156 / kwartaal
  • Nissan Juke Hybrid 143 Premiere Edition

  • Toyota Yaris Cross 1.5 Hybrid Adventure

  • Hyundai Bayon 1.0 T-GDi 48V Premium

  • Mazda MX-30 E-Skyactiv Luxury

  • Ford Puma 1.0 EcoBoost ST-Line