Seat Leon Sportstourer 1.4 TSI e-Hybrid FR

- 15 augustus 2021

Gebruikspatroon

Bij de keuze voor een Leon e-Hybrid komen er zowel voor- als nadelen om de hoek kijken. Laten we beginnen met de nadelen: de bagageruimte is kleiner en de auto is flink zwaarder, waardoor de dynamische eigenschappen van de Leon deels verloren gaan. Daar staat tegenover dat je flink wat extra vermogen tot je beschikking hebt en de Leon e-Hybrid in uiterlijk opzicht nauwelijks verschilt van de andere varianten.

Je zal vooral moeten kijken naar je eigen gebruik om te bepalen of je enig economisch voordeel kunt behalen met de aanschaf van een plug-in hybride. Rijd je regelmatig langere afstanden en heb je niet altijd gelegenheid om de auto op te laden, dan ben je misschien beter af met de 1.5 eTSI. Die is vlot genoeg, heeft een grote brandstoftank en is dan in de praktijk vermoedelijk zuiniger. Rijd je juist veel kortere stukken van minder dan 50 kilometer en kun je thuis of op het werk laden? Dan heb je aan de Leon e-Hybrid een goede metgezel die niet alleen snel, maar ook zuinig is. 

  • Nauwelijks uiterlijke wijzigingen
  • Verfijnde aandrijflijn
  • Geringe meerprijs t.o.v. 1.5 eTSI
  • Hoog verbruik bij lege accu
  • Kleinere bagageruimte
  • Zwaargewicht
204 pk
350 Nm
220 km/h
7,7 s
4,7 (1.1) l/100km
27 g/km
A
22%
€ 27.690
€ 37.829
€ 694 / maand
€ 0 / kwartaal
  • MG 5 115 kW Luxury Long Range

  • Ford Focus Wagon 1.0 EcoBoost Hybrid Titanium Vignale

  • Peugeot 308 SW HYbrid 225 e-EAT8 GT Pack Business

  • Volkswagen Golf Variant 1.5 eTSI R-Line Business

  • Kia ProCeed 1.5 T-GDi DCT7 GT-Line

  • 2020 - Seat Leon Sportstourer 1.5 eTSI DSG-7 FR Launch Edition

  • 2020 - Seat Leon 1.5 eTSI FR

  • 2018 - Seat Leon Cupra R

  • 2015 - Seat Leon ST 2.0 TDI X-PERIENCE

  • 2015 - Seat Leon ST Cupra 2.0 TSI Cupra 280

  • 2014 - Seat Leon ST 1.6 TDI Ecomotive Business

  • 2013 - Seat Leon 1.4 TSI FR

  • 2010 - Seat Leon Cupra R

  • 2008 - Seat Leon 1.9 TDI Ecomotive 25 Edition I

  • 2006 - Seat Leon 1.9 TDi Stylance