Mist een X
Om met de naam te beginnen: de Mokka kreeg na een facelift de -X als toevoeging in de modelnaam, maar met de komst van de nieuwste versie is dat weer verleden tijd. Het zou ook wel een aaneenschakeling van streepjes worden, want de elektrische testuitvoering heet officieel Mokka-e. Naast de elektrische versie kun je voor een benzine- en een dieselmotor opteren, die je herkent door een open grille. De dichte neus van de elektrische Mokka past natuurlijk nog beter bij de strakke Opel Vizor, zoals de Duitser het ontwerp van de voorzijde noemen.
Beeldbepalend zijn daarbij de strakke led-koplampen die in het geval van de Ultimate uitvoering zijn voorzien van matrix led technologie. Met grootlicht rijden is mogelijk, zonder tegenliggers te verblinden. Ook specifiek voor het hoogste uitrustingsniveau zijn de grote bi-color wielen en een contrasterende dakkleur. De lakkleur Matcha Green is dan weer gratis, wat de auto dus standaard een extra blikvanger maakt. Bovendien staan de zwarte accenten extra goed bij het groen, een effect dat je kan versterken door een zwarte motorkap te kiezen. Optioneel zijn ook de chromen accenten nog zwart te maken, maar dat vond de importeur blijkbaar iets teveel van het goede. Waar je in het ontwerp niets meer van zijn voorgangers terugziet, herken je wel wat familietrekjes van andere modellen uit de Stellantis-stal. Zo heeft de achterzijde wel iets weg van de {test=1257]DS 3 Crossback[/test], een moel dat op hetzelfde onderstel staat.

Renault 4 e-Tech 150 pk Comfort Range Iconic

Alfa-Romeo Junior 1.2 Ibrida Q4

Toyota Yaris Cross 130 Hybrid Launch Edition

Jeep Avenger 54 kWh Summit

Mazda MX-30 e-SkyActiv R-EV Makoto

Nissan Juke Hybrid 143 Premiere Edition

Ford Puma 1.5 EcoBoost ST-X

Citroën C3 Aircross 1.2 PureTech 110 Shine

Hyundai Kona EV 64 kWh Premium




