Iets sportiever
De guitige nieuwkomer biedt qua techniek hetzelfde als de elektrische Corsa-e, 208, ë-C4 en e-2008. Dat betekent een batterijpakket van 50 kWh en een vermogen van 136 pk. Het is genoeg om de net geen 1.500 kg zware Mokka in negen seconden naar de 100 te sleuren. En doordat je geen schakelmomenten hebt lijkt deze snelheid voor je gevoel al veel eerder bereikt. De auto is overduidelijk stugger geveerd dan zijn Franse broers, wat het rijden met de auto best vermakelijk maakt. Overhellen in de bochten doet de Opel niet en door het zware stuurgevoel lijk je met een grotere auto onderweg.
Door de B-knop naast het kleine schakelpookje in te drukken, laat je de auto afremmen op de motor. Hierdoor spreek je de remmen nauwelijks nog aan, al brengt de elektrorem de auto niet helemaal tot stilstand. Bovendien dien je de B-stand elke keer na het wegrijden opnieuw in te drukken, want de auto onthoudt niet dat je deze stand hebt gebruikt. Datzelfde geldt voor de rijmodi, want de auto start standaard in Normaal. Handmatig dien je de auto dan weer in Eco of Sport te zetten, waar wij het liefste voor de Eco-stand gaan. De auto komt in deze stand aanzienlijk verder, terwijl de auto in Sport wel erg onrustig reageert op het stroompedaal.

Renault 4 e-Tech 150 pk Comfort Range Iconic

Alfa-Romeo Junior 1.2 Ibrida Q4

Toyota Yaris Cross 130 Hybrid Launch Edition

Jeep Avenger 54 kWh Summit

Mazda MX-30 e-SkyActiv R-EV Makoto

Nissan Juke Hybrid 143 Premiere Edition

Ford Puma 1.5 EcoBoost ST-X

Citroën C3 Aircross 1.2 PureTech 110 Shine

Hyundai Kona EV 64 kWh Premium




