Geen muurbloempje meer
De Opel Mokka-e is niet eens heel veel duurder dan de elektrische Corsa, terwijl je er meer rijcomfort en - zij het niet veel - extra binnenruimte voor terugkrijgt. Als Ultimate zit de Mokka vol in de spullen, maar daar tel je dan ook minstens 39.599 euro voor neer. De 11 kW (3-fasen) boordlader en de zwarte motorkap drijven de fiscale waarde verder op tot 41.296 euro. En dan staan de massagestoelen nog onaangevinkt op de optielijst.
Opel laat de Mokka veranderen van muurbloempje in sfeermaker, terwijl de auto een heel andere uitstraling heeft dan zijn al even hippe broers. De vanafprijs is met nog geen 33 mille prima te noemen, maar voor de prijs van de testauto zouden we toch eerder voor een Volkswagen ID.3 of Kia e-Niro gaan, die ruimer zijn en een stuk verder komen op een batterijlading.
- Origineel en strak ontwerp
- Aantrekkelijke vanafprijs
- Prima rijbereik
- Niet erg ruim
- Vlakke zittingen

Renault 4 e-Tech 150 pk Comfort Range Iconic

Alfa-Romeo Junior 1.2 Ibrida Q4

Toyota Yaris Cross 130 Hybrid Launch Edition

Jeep Avenger 54 kWh Summit

Mazda MX-30 e-SkyActiv R-EV Makoto

Nissan Juke Hybrid 143 Premiere Edition

Ford Puma 1.5 EcoBoost ST-X

Citroën C3 Aircross 1.2 PureTech 110 Shine

Hyundai Kona EV 64 kWh Premium




