Cockpit
De futuristische lijn van het exterieur weet ook zijn weg te vinden in het interieur. De herkenbaarheid van broeder IONIQ 5 is hier duidelijker aanwezig. Dit komt vooral terug in het scherm en een deel van de knoppen. Toch weet Kia een compleet ander thema aan te snijden de Hyundai. Waar Hyundai kiest voor ruimte en openheid, slaat Kia duidelijk de hoek van de sportiviteit in. Het interieur omarmt de bestuurder als een soort cockpit en geeft het idee snelle en volledige controle te hebben.
Kia laat zich ook van een slimme kant zien. De sneltoetsen van de klimaatcontrole én bediening van het infotainmentsysteem zijn namelijk opgenomen in hetzelfde paneel. Door het aanraken van een tiptoets kan er worden geswitcht tussen de twee snelmenu's en is het zoeken in het hoofdscherm van het infotainmentsysteem niet nodig. Gemakkelijk en geniaal tegelijkertijd; dat zouden meer fabrikanten moeten doen.
Kleine tegenvaller is de mate waarin het scherm achter het stuur is in te stellen naar persoonlijke voorkeur. Navigatiekaarten kunnen niet worden weergegeven en zelfs mediabronnen kunnen niet zichtbaar worden in het scherm. Het zicht blijft beperkt tot het tonen van de rijhulpsystemen en algemene rijders informatie. De vrijheid om het scherm volledig naar wens in te richten zoals bij de Audi Q4 e-tron gunt Kia ons op dit moment nog niet.
Toyota RAV4 2.5 Plug-in Hybrid AWD GR Sport
Peugeot e-3008 73 kWh 210 Allure
Nissan Ariya 87 kWh e-4orce Evolve
Mazda CX-60 2.5 E-Skyactiv PHEV AWD Homura
Volvo C40 Recharge Twin Pure Electric Ultimate
Audi Q4 e-tron 40 Advanced edition
Aiways U5 63 kWh Premium
Hyundai IONIQ 5 225 kW AWD Project 45
Skoda Enyaq iV 80 First Edition