BMW i4 M50

- 25 november 2022

Doe maar normaal...

BMW heeft de neiging hun elektrische auto's te overgieten met een futuristisch sausje. Neem de i3, i8 of de recente iX. Geheel anders is de i4 die, zonder emblemen, bijna niet te onderscheiden is van zijn tweelingbroer met verbrandingsmotor. De maximaal uitvergrote grille, in BMW designtaal 'nieren', aan de voorzijde zijn gebleven. Nu echter niet met het excuus van optimale motorkoeling. De grille bij de i4 is volledig gesloten en blijft een smaakgevoelig onderwerp. De elegante daklijn van de Gran Coupe zal wel menigeen aanspreken. Het geheel eindigt in een sportief getekende achterzijde die in deze 'M-trim' gesierd wordt door het nodige carbon. De grote achterruit komt geheel omhoog bij het openen van de achterklep en biedt een optimale opening om bij je bagage te komen.

Vergelijken we de maatvoering van de i4 met de populaire Tesla Model 3 dan komen we tot de conclusie dat beide modellen qua maatvoering vrijwel identiek zijn aan elkaar. De BMW is met een verschil van 9 centimeter net iets langer dan de Tesla. Dit vertaalt zich echter niet in meer kofferruimte, de Tesla wint met 542 liter ruim van de BMW met 470 liter. Om het vergelijk compleet te maken trekken we er ook een Polestar 2 bij. Deze auto is korter dan de BMW en de Tesla en biedt met 405 liter bagageruimte ook minder liters. Wel is de Polestar het breedst en hoogst; het zijn echter verschillen van enkele millimeters.

544 pk
795 Nm
225 km/h
3,9 s
0,0 (0) l/100km
0 g/km
A
12%
€ 58.663
€ 93.655
€ 937 / maand
€ 0 / kwartaal
  • Peugeot 508 Peugeot Sport Engineered

  • Audi S5 3.0 TFSI quattro Pro Line S