Geen matrix led
Direct bij de kennismaking zie je grote overeenkomsten met benzinebroer GLB. Van de zijkant bezien valt de kenmerkende knik in de C-stijl op en wordt ook direct duidelijk dat de auto veel langer is dan de EQA die technisch nagenoeg hetzelfde is.
De auto is er in Business Line, Luxury Line én de versie die je op de foto's ziet, de AMG Line. In die sportiefste versie profiteer je van grotere wielen en uitgeklopt bumperwerk. We raden aan om het AMG Nightpakket ook aan te vinken, je krijgt daar onder andere donkergetinte ramen voor. Zonder die optie maken de grote raampartijen de auto wel erg busjesachtig. Vooral de neus en achterzijde van de EQB verschillen ten opzichte van de GLB, er zijn kenmerkende EQ-elementen toegevoegd. De dichte grille krijg je alleen op de volledig elektrische modellen en de doorlopende led-strips voor en achter zie je bij de versies met brandstofmotor ook niet terug.
De rest van de verlichting maakt bij de EQB standaard gebruik van ledtechniek, maar er is wel een opvallend detail: in tegenstelling tot de GLA en GLB zijn de EQ-versies niet leverbaar met matrix ledverlichting in de vorm van Multi Beam Led. De grootlichtassistent kent een aan- en uitstand, maar zal dus niet op intelligente wijze de lichtbundel verdelen. Een gemis ten opzichte van directe concurrenten als de Audi Q4 e-Tron of BMW iX1 die deze techniek wel bieden.