Binnenruimte met kanttekening
Neem je plaats op de bestuurdersplek, dan merk je dat stuur en stoel uitgebreid elektrisch te verstellen zijn. Hiervoor dien je wel het AMG Premium pakket te kiezen, maar de instelbaarheid van de zitpositie is hoe dan ook erg uitgebreid. De stoelen bieden een hele goede zijdelingse en zitondersteuning, die past bij het comfort dat je verwacht van een dergelijke auto. Het extra geluidwerend glas houdt rijgeluiden en windgeruis goed buiten, wat het een aangenaam vertoeven maakt. Het optionele panoramadak is te kantelen of volledig open te schuiven, maar in beide standen heeft dat veel klapperend windgeruis tot gevolg. Bij sommige auto's kun je het zonnescherm sluiten om dat te voorkomen, maar dat gaat bij de GLC niet. Rijden met open dak gaat al snel storen, zelfs als je alleen de kantelstand gebruikt. Dat terwijl je bijvoorbeeld in de BMW X3 bijna niet merkt dat het dak geopend is.
Los daarvan zit het met comfort aan boord wel goed. Er is zeer veel binnenruimte, waar je op de achterbank goed van profiteert. Been- en hoofdruimte in overvloed, hierin merk je ook de meerwaarde ten opzichte van de C-Klasse of andere lage auto's uit het segment. In de kofferbak merk je de aanwezigheid van het batterijpakket nog steeds op. Er is namelijk een verhoging aangebracht, waaronder de accu is geplaatst. Het snoept niet alleen ruimte weg, maar zorgt er ook voor dat de laadvloer niet helemaal vlak is. Losliggende lading kan dus op het hellende vlak terechtkomen en uit de kofferbak vallen na het openen van de achterklep. Niet praktisch en dus opletten geblazen.