Slot
Een erg mooie auto, deze Citroën C4 Picasso. Veel ruimte, comfort en een rustgevend karakter maken van deze auto een ideale familievervoerder. De bagageruimte is zeer flexibel in te delen en de opbergruimte voor klein grut is goed voor handen. Waar Citroën nog eens naar moet kijken is de niet traploos verstelbare rugleuning van de voorstoelen en de schakelsnelheid van de EB6V-bak in kritieke situaties, zoals snel inhalen. Voor de rest is dit een prima auto voor de familieman die heerlijk relaxt op weg wil zijn en niet geeft om een dynamisch weggedrag.
De test-Picasso kost wel een lieve 33 mille, waar nog metallic lak, dakrails, parkeersensoren en 17-inch wielen bijkomen zodat de prijskaart nog eens € 2.100 verhoogd wordt. Zeker ten opzichte van de vorige Picasso een hele prijsstijging, ook al staat er meer auto.
Wordt de concurrentie erbij gehaald, dan is de conclusie dan de nieuwe Picasso niet te duur is. Een Opel Zafira 1.9 CDTi (100 pk) Cosmo kost € 33.745 en de Renault Grand Scénic 1.5 dCi (105 pk) Tech Line staat voor € 32.145 in de lijsten. In combinatie met deze motoren is geen automatische versnellingsbak verkrijgbaar, dan moet worden uitgekeken naar een versie met meer vermogen, wat uiteraard meer gaat kosten.
- Karakteristiek uiterlijk
- Algeheel comfort
- Uitrusiting
- Stevige prijs
- (Te) veel functies op stuurwiel
- Rugleuning niet traploos verstelbaar
Toyota Verso 1.8 VVT-i Panoramic Business
Mazda 5 2.0 CiTD Business
Seat Altea XL Stationwagon 2.0 TDI Style
Opel Zafira 1.9 CDTi Cosmo
Mitsubishi Grandis 2.4 MIVEC Intense
Renault Grand Scénic TCe 130 Dynamique
Kia Carens 2.0 CRDi EX
Renault Scénic 1.5 dCi 110 Privilège
Seat Altea 1.9 TDi Businessline
Renault Grand Scénic 2.0 dCi 150 Série Limitée Tech Line
Seat Altea FreeTrack 2.0 TSI