Gewoon een Trafic
De elektrische Trafic is overigens maar moeilijk te onderscheiden van zijn broers met verbrandingsmotor. Renault levert zijn E-Tech personenwagens als speciale modellen in het gamma, maar bij de bedrijfswagens valt het amper op dat je met een elektrische bus te maken hebt. Er is een E-Tech embleem op de achterzijde te vinden, maar dan heb je het ook wel gehad met de verschillen. De laadpoort zit op dezelfde plek als waar de brandstoftank van de dieselversies is te vinden.
De klep van de laadpoort klap je naar beneden toe open en dat maakt de klep wel kwetsbaar. Wanneer je bij het opladen langs de auto loopt, is er het risico van doorbuigen of afbreken. Bij een zijdelingse opening is dat gevaar wat minder groot, omdat de stekker ter hoogte van de klep zit. Uiteraard profiteert de elektrische Trafic van alle vernieuwingen die in 2022 op het model zijn doorgevoerd. Je hebt standaard ledverlichting, je kunt mistlampen kiezen en het bumperwerk oogt robuust. Het babyblauw maakt het helemaal tot een frisse verschijning, al zal deze lakkleur voor veel mensen op de bouwplaats net iets teveel van het goede zijn.