Mazda 2 Hybrid 1.5L VVT-I 116 Homura

- 21 maart 2024

Het zit 'm in de neus

Je kunt de beslissers van Mazda misschien betichten van een niet zo spannende keuze, maar heel gek is het in een sterk veranderende automarkt niet dat je nagenoeg dezelfde auto's met verschillende merklogo's terugziet. Zo rijdt er een Renault Clio als Mitsubishi rond en Suzuki heeft eigen versies van de Corolla en RAV4 in de showroom staan. Zo op het oog hebben de ontwerpers van Mazda in ieder geval een eigen sausje over de Yaris willen gieten, wat je vooral aan de neus terugziet.

Er is een eigen invulling aan gegeven door de grille en luchtroosters anders te vormen en ook het bumperwerk met de ingelegde mistlampen is afwijkend. Van de zijkant zie je alleen aan de naafdoppen dat het een Mazda2 Hybrid betreft, enige gelijkenis met de Mazda2 (die gewoon leverbaar blijft) is ver te zoeken. Aan de achterzijde zie je dezelfde lichtunits als van de Toyota, maar er is geen zwart paneel dat de lampen met elkaar verbindt. Dat is direct ook het enige verschil met de Yaris, want bumperwerk en lijnenspel zijn volledig identiek.

116 pk
0 Nm
175 km/h
9,7 s
4,9 (4.3) l/100km
97 g/km
A
22%
€ 26.790
€ 32.790
€ 601 / maand
€ 115 - € 131 / kwartaal
  • Renault 5 E-Tech 150 pk Iconic Cinq

  • Citroën ë-C3 44 kWh Max

  • BYD Dolphin Design

  • Toyota Yaris Hybrid 130 Launch Edition

  • Skoda Fabia 1.0 TSI 95 PK Business Edition

  • Ford Fiesta 1.0 EcoBoost Hybrid Active Vignale

  • Hyundai i20 1.0 T-GDi 48V Premium

  • Opel Corsa 1.2 Turbo 100 pk GS Line

  • Peugeot 208 1.2 PureTech 100 6MT GT Line

  • 2020 - Mazda 2 1.5 Skyactiv-G 90 Luxury

  • 2015 - Mazda 2 1.5 90 pk GT-M

  • 2011 - Mazda 2 1.3hp BiFuel GT-M

  • 2011 - Mazda 2 1.3hp TS+

  • 2007 - Mazda 2 1.5 Executive

  • 2006 - Mazda 2 1.4i Première