Mazda 2 Hybrid 1.5L VVT-I 116 Homura

- 21 maart 2024

Geen motorkeuze

Mazda gaat er natuurlijk prat op om meeslepend rijgedrag en dynamiek te bieden bij al haar modellen. De Hybrid is in dat opzicht een vreemde eend in de bijt, met zijn lichtere besturing en meer relaxte bestuurderspositie. Toch weet de auto op eigen wijze nog flink wat rijplezier te bieden en daar draagt de aandrijflijn zeker aan bij. Je kunt alleen opteren voor de 115 pk sterke 1.5L, waar de Yaris met een iets opgevoerde elektromotor maximaal 130 pk biedt. Je mist het verschil in vermogen alleen op de snelweg, in stadsverkeer ontpopt de auto zich als een handzaam en vlot wagentje.

De hybridetechniek geeft direct een boost bij het intrappen van het gaspedaal en door de niet overschakelende CVT versnel je zonder schokken of aarzelingen. Het gaat wel gepaard met luider wordende motorgeluiden, maar wij vinden die roffelende driecilinder best lekker klinken.

116 pk
0 Nm
175 km/h
9,7 s
4,9 (4.3) l/100km
97 g/km
A
22%
€ 26.790
€ 32.790
€ 601 / maand
€ 115 - € 131 / kwartaal
  • Citroën ë-C3 44 kWh Max

  • BYD Dolphin Design

  • Toyota Yaris Hybrid 130 Launch Edition

  • Skoda Fabia 1.0 TSI 95 PK Business Edition

  • Ford Fiesta 1.0 EcoBoost Hybrid Active Vignale

  • Hyundai i20 1.0 T-GDi 48V Premium

  • Opel Corsa 1.2 Turbo 100 pk GS Line

  • Peugeot 208 1.2 PureTech 100 6MT GT Line

  • Peugeot e-208 EV 136 GT

  • Renault Zoe Z.E. 50 R135 Intens

  • 2020 - Mazda 2 1.5 Skyactiv-G 90 Luxury

  • 2015 - Mazda 2 1.5 90 pk GT-M

  • 2011 - Mazda 2 1.3hp BiFuel GT-M

  • 2011 - Mazda 2 1.3hp TS+

  • 2007 - Mazda 2 1.5 Executive

  • 2006 - Mazda 2 1.4i Première