Niet meer hinken
Is de stroom op, dan voelt de auto daadwerkelijk wat logger en afwachtend aan. Je merkt duidelijker dat de auto schakelt en bij stevig accelereren zit er een vertraging in de respons. We vinden de ondersteuning van de elektromotor simpelweg te lekker om te missen en in de praktijk reden we daarom veel in de Hybrid stand. De batterij blijft dan langer op peil, maar de auto verbruikt tussentijds ook iets meer brandstof.
Bij de vorige test met de DS 7 vonden we de auto een beetje hinken op twee gedachten.
De auto moest sportiviteit uitstralen en tegelijk het Franse comfort bieden. Dat is eigenlijk wel gebleven, al vinden we het totaalplaatje verbeterd. De auto stuurt nog steeds afstandelijk en voelt soms zwaarder aan dan hij daadwerkelijk is, bijvoorbeeld bij het duiken in de remmen. Het onderstel vinden we wel verfijnder en meer comfort bieden dan voorheen, al kan het ook zijn dat het lagere zwaartepunt van de plug-in hybride voordeel biedt. Je voelt je niet als op een zwevend tapijt en de auto is bij vlagen iets stugger dan verwacht, maar over de gehele linie weet de DS 7 ons echt wel te overtuigen van zijn kwaliteiten, zeker op een lange rit.
De stoelen zitten heerlijk en de prestaties zijn uitstekend.
Toyota RAV4 2.5 Plug-in Hybrid AWD GR Sport
Nissan Ariya 87 kWh e-4orce Evolve
Lexus RZ 450e President Line
Mazda CX-60 2.5 E-Skyactiv PHEV AWD Homura
Volvo C40 Recharge Twin Pure Electric Ultimate
Audi Q4 e-tron 40 Advanced edition
Tesla Model Y Long Range
Hyundai IONIQ 5 225 kW AWD Project 45
Skoda Enyaq iV 80 First Edition