Polestar 4 Singe Motor Long Range

- 27 april 2025

Zelfs een frunk

Hoe zit het dan met de ruimte voor de inzittenden? Zoals gezegd heeft de Polestar 4 een flinke wielbasis en daar profiteer je van, zeker achterin. Aan beenruimte geen gebrek en ondanks dat de vloer vrij hoog staat, biedt de bank een goede ondersteuning voor de bovenbenen. Aan de hoofdruimte is ook gedacht, want het weglaten van de achterruit heeft als voordeel dat de carrosseriebalk flink naar achteren kon worden geplaatst. Daardoor zit je er met de kruin niet tegenaan. Meer dan twee volwassenen kun je overigens niet met goed fatsoen meenemen achterin, door de flinke armsteun is er een niet heel comfortabele middenplek ontstaan.
Door de volledig scharnierende achterklep biedt de Polestar 4 een vijfde deur, wat het inladen van grote bagage vergemakkelijkt. De laadvloer is omhoog te klappen, zodat je de laadkabel onder de vloer opbergt. De klep voelt alleen licht en goedkoop aan en schiet vaak los tijdens het rijden, wat flink contrasteert met de verder uitstekende materialen in de Polestar. De ruimte naar de cabine kun je volledig afsluiten met een ander luik, of openhouden als je bijvoorbeeld een huisdier achterin plaatst.
Overigens biedt de Polestar ook een zogenaamde frunk onder de voorklep. Met de app kun je deze ook van afstand ontgrendelen en berg je de laadkabel eenvoudig op in de neus.

272 pk
343 Nm
200 km/h
7,1 s
0,0 (0) l/100km
0 g/km
A
22%
€ 58.500
€ 72.500
€ 1.329 / maand
€ 0 / kwartaal
  • Mazda CX-80 2.5l E-Skyactiv PHEV Takumi

  • Kia EV9 99.8kWh AWD Dual Motor GT-Line Launch Edition

  • BMW iX3 210 kW High Executive