Slot
Audi gaf aan dat deze S3 ook als dagelijkse auto te gebruiken zou moeten zijn. En daar heeft Audi volgens mij een punt. En dan niet om dezelfde reden als een Donkervoort ook als dagelijkse auto is te gebruiken. De S3 heeft echt op het gebied van comfort, praktische bruikbaarheid en verbruik een paar strepen voor op de meeste andere auto’s met deze sprekende cijfers. De bestuurder kan namelijk bij de S3 zelf kiezen op welke manier deze hem wil berijden. En ondanks alle ondersteunende elektronica is het toch fijn om het gevoel te hebben zelf de touwtjes in handen te hebben. Het is een echte sportieve auto, zonder al te grote concessies aan het comfort te moeten doen.
En dan komen we tot slot toch nog even op een pijnlijk puntje. De prijs. Want die telt maar liefst 60.658 harde euro’s. Naast dat dat gewoonlijk al heel veel geld is, is het dat wel helemaal als je je realiseert dat je dit bedrag neer moet tellen voor een compacte middenklasser. Wat mij betreft is dat gewoon ver over the top, ongeacht wat voor fantastische auto je er voor terugkrijgt.
Fotografie: Martijn Koevoets
- Sublieme kwaliteit
- Magneet aan het wegdek
- Bestuurder bepaalt karakter
- Onhandig systeem voor kantelen/terugzetten voorstoelen
- Slappe koppeling
- Prijs
2020 - Audi A3 Sportback 35 TFSI S Edition
2015 - Audi RS 3 Sportback 2.5 TFSI quattro S tronic Pro Line plus
2015 - Audi A3 Sportback e-tron 1.4 TFSI S tronic Ambition Pro Line Plus
2014 - Audi A3 Cabriolet 1.8 TFSI S tronic Ambiente Pro Line plus
2014 - Audi A3 Sportback g-tron 1.4 TFSI Ambition Pro Line S
2014 - Audi A3 Limousine 2.0 TDI Ambition
2014 - Audi A3 1.6 TDI Ultra e Edition
2013 - Audi A3 Sportback 1.4 TFSI Ambition Pro Line +
2012 - Audi A3 2.0 TDI Ambition
2012 - Audi A3 Sportback 1.6 TDI Attraction