Sportiviteit voor daklozen
Sommige innovaties maken een product opeens een stuk bruikbaarder. Denk maar eens aan wat de lift voor de wolkenkrabber betekende, de afstandsbediening voor de televisie of het internet voor de computer. Op diezelfde manier had het metalen cabriodak, populair geworden met de Peugeot 206CC, veel gevolgen voor het cabriorijden. Cabrio’s werden steeds praktischer, bruikbaar in weer en wind. De stoffen kap raakte daardoor steeds meer uit de gratie, want wie wil er nog zo’n onhandige stoffen kap hebben als je een ook een fijn metalen cabriodak kunt hebben, waarmee de auto zowel een cabrio als een coupé kan zijn?
Desalniettemin hield BMW vast aan de stoffen kap. De fabrikant uit München was van mening dat een metalen dak te veel weegt en zorgt voor een te hoog zwaartepunt. Daarom werden auto’s als de Z4 en de 6 Serie nog steeds met stoffen kap geleverd, terwijl bijvoorbeeld de Mercedes SLK en SL allang een metalen dak hadden. Nu is BMW dan toch overstag gegaan; de nieuwe 3 Serie Cabrio heeft geen stoffen kap meer. Betekent dit dat er veel water bij de wijn is gedaan, of is het wel degelijk een fijne rijdersauto, zoals je van het merk met het blauw-witte logo mag verwachten?
2020 - BMW 3 Serie Touring 320d xDrive Luxury Line
2019 - BMW 3 Serie 330i M Sport
2016 - BMW 3 Serie Sedan 330e High Executive Luxury Line
2014 - BMW M3 Sedan M DCT
2013 - BMW 3 Serie GT 328i High Executive
2012 - BMW 3 Serie 320i EDE High Executive
2012 - BMW 3 Serie Touring 328iA High Executive
2012 - BMW 3 Serie 320d EDE High Executive
2010 - BMW 3 Serie Coupé 320i Corporate Lease High Executive
2010 - BMW 3 Serie Cabriolet 335i DCT High Executive