Geslaagd debuut
Ondanks het klapdak is de nieuwe 3 Serie Cabrio wel degelijk een echte BMW, die sportiviteit hoog in het vaandel heeft. Toegegeven, hij is minder sportief dan de Coupé, vooral omdat hij zwaarder is en omdat het chassis iets minder stijf is. Toch rijdt hij beter dan de vorige 3 Serie Cabrio, die nog een stoffen kap had. Die auto had met name meer last van torderen. In vergelijking tot zijn belangrijkste concurrenten, de A4 Cabriolet van Audi en de CLK Cabriolet van Mercedes-Benz is dit duidelijk de sportiefste van de drie.
Qua prestaties is de 320i Cabrio geen beroerde auto. Het is een prima instapper, maar wie houdt van een mooi motorgeluid en sportieve prestaties kan beter even doorsparen voor een zescilinder. Op de prijsstelling is weinig aan te merken; hij is weliswaar een stukje duurder dan de Audi A4, maar een stuk minder duur dan de Mercedes-Benz CLK. Het is wel jammer dat de Cabrio qua vormgeving zo weinig verschilt van de 3 Serie Coupé, maar gelukkig ziet hij er desalniettemin wel fraai uit. Concluderend kunnen we stellen dat de nieuwe 3 Serie Cabrio gewoon een fijne coupé-cabrio is, die ondanks het ‘onsportieve’ klapdak weinig aan sportiviteit heeft ingeboet.
- Handig en vernuftig klapdak
- Zeer sportief voor een cabrio
- Geweldige sportstoelen
- Lijkt erg veel op de Coupé
- Geen volwaardige vierzitter
- Zescilinder past beter bij de auto
2020 - BMW 3 Serie Touring 320d xDrive Luxury Line
2019 - BMW 3 Serie 330i M Sport
2016 - BMW 3 Serie Sedan 330e High Executive Luxury Line
2014 - BMW M3 Sedan M DCT
2013 - BMW 3 Serie GT 328i High Executive
2012 - BMW 3 Serie 320i EDE High Executive
2012 - BMW 3 Serie Touring 328iA High Executive
2012 - BMW 3 Serie 320d EDE High Executive
2010 - BMW 3 Serie Coupé 320i Corporate Lease High Executive
2010 - BMW 3 Serie Cabriolet 335i DCT High Executive