Ruimtelijk gevoel
Hoewel de Twingo maar een klein autootje is, geeft het interieur een heel ruimtelijke gevoel. Het hoge dak en de smalle raamstijlen zorgen ervoor dat het zicht naar buiten erg goed is. Op het gebied van styling weet hij echter niet helemaal te overtuigen. Het dashboard is weliswaar erg hip vormgegeven, maar het stuur is echt niet meer van deze tijd, de fabrieksradio ziet er erg ouderwets uit en bovendien zijn de interieurkleuren nogal grauw. Jammer, want een hippe auto verdient een dito interieur.
Met de binnenruimte zit het wel snor; hij lijkt niet alleen ruim, maar ís het ook. Als je voorin met je hoofd het dak raakt of met je benen klem zit tegen het stuur, dan wordt het misschien tijd om je aan te melden bij de lokale basketballvereniging. Achterin vinden we twee losse stoelen. In de achterste stand bieden die stoelen plaats aan volwassenen, de bagageruimte is dan echter beperkt. Schuif je stoelen helemaal naar voren, dan is er de ruimte in kofferbak heel aardig, maar dan is er op de achterstoelen weinig ruimte. Je moet dus kiezen tussen ruimte voor de mensen achterin of voor de bagage. Met neergeklapte stoelen meet de ruimte maar liefst 951 liter en kun je spullen met een lengte van twee meter vervoeren.
De standaarduitrusting van deze GT-uitvoering is heel redelijk. Een radio/cd-speler, regen- en lichtsensor en elektrisch bedienbare ramen en buitenspiegels zijn bijvoorbeeld standaard, voor airco, cruise control, metallic lak en een schuifdak moet worden bijbetaald. De basisuitvoering, de Accés, is een stuk kaler: die mist basale zaken als stuurbekrachtiging, centrale deurvergrendeling en elektrische raambediening, maar daar staat dan ook een scherpe prijs van 8.495 euro tegenover. Wij kunnen ons voorstellen dat je het anno nu niet zonder bovenstaande zaken wilt stellen, maar gelukkig is er voor 500 euro extra de Authentique, die wel beschikt over deze must haves.