Zware concurrentie
Terug naar de hamvraag: is de nieuwe Twingo een waardige opvolger voor zijn voorganger? Daar is eigenlijk geen makkelijk antwoord op te geven. Toen het eerste model in 1993 op de markt kwam, bestonden zijn concurrenten uit auto’s die er nogal oubollig uitzagen en bovendien niet echt lekker reden, de Twingo viel toen op door zijn vlotte uiterlijk en prettige wegligging. Tegenwoordig heeft hij zwaardere concurrentie, hij moet het opnemen tegen hippe auto’s als de nieuwe Fiat 500 en de Agyo/107/C1-drieling, waardoor het voor de Twingo moeilijker is om op te vallen.
Dat neemt echter niet weg dat het een heel prettige auto is. Toegegeven, hij had er wat minder braaf mogen uitzien, de vormgeving is echter best fris. En de GT-details maken ook een hoop goed. Wat het rijden erg aangenaam maakt is niet alleen het fijne onderstel, maar vooral het érg prettige turbomotortje, dat zowel sterk als soepel is. Kijken we naar de prijs, dan zien we dat hij met 13.795 euro zo’n drie mille minder kost dan de Fiat 500 1.4 Sport. Die 500 heeft weliswaar standaard airco, maar ook met gelijke uitrusting is het verschil niet gering. Met de Twingo GT heb je dus voor relatief weinig geld een heerlijk autootje!
- Sportief rijgedrag
- Prettig motortje
- Veel binnenruimte
- Weinig zijdelingse steun
- Interieur is tikkeltje saai
- Uiterlijk iets te braaf