Hoogwaardig
Binnenin valt meteen het stuur op; dat heeft – zoals we dat al eerder zagen in bijvoorbeeld de C4 – een ‘vast hart’. Het midden van het stuur staat altijd horizontaal, de rand draait er omheen. Op die manier blijven de knoppen van zaken als de cruise control en het audiosysteem makkelijk bedienbaar, zelfs wanneer je door een bocht rijdt. Even wennen, maar wel handig. De tellers die zich achter het stuur bevinden, zien we ook niet in elke auto. Bij deze tellers zitten de wijzers namelijk aan de buitenkant. Hierdoor is er in elk van de drie tellers ruimte voor een display. Helaas heeft het ook een nadeel: de afleesbaarheid laat wat te wensen over, want de wijzers zijn zeer kort en bewegen zich over de schaalverdeling.
Het interieur komt met al zijn grijstinten een beetje grauw over, maar de gebruikte materialen zijn hoogwaardig en de afwerking is van een hoog niveau. Vergeleken met het vorige model is de nieuwe C5 een stukje langer en een heel stuk breder. Met zijn lengte van 4,80m en breedte van 1,86m is het echt een flinke auto geworden. Het is met name de toegenomen breedte die binnenin merkbaar is. Zo zijn de voorstoelen wat breder en is er wat meer ruimte op de achterbank. Helaas is de bagageruimte juist een stukje kleiner geworden. Nu het is met 439 liter niet echt behelpen, maar ten opzichte van belangrijke concurrenten als de Ford Mondeo en Volkswagen Passat laat de C5 hier toch wel wat punten liggen.
Seat Exeo 2.0 TDI 105kw Sport
Skoda Superb 2.0 TDI Ambition
Honda Accord 2.0i VTEC Elegance
Alfa Romeo 159 1.9 JTDm 16v Distinctive
Audi A4 1.8T Advance
Peugeot 407 2.0 16V (Bioflex) ST Pack Business 2
Opel Insignia 2.0 CDTI EcoFLEX Business
Chevrolet Epica 2.5 Executive
BMW 3 Serie 320d EfficientDynamics Edition