Het exterieur
Na het sluiten van de kofferbak vallen de flinke afmetingen van de achterlichten op. De achterkant zelf komt stoer over, het heeft mijn inziens wel wat weg van de Audi A8. Van de zijkant bekeken valt de sterk boogvormige daklijn op. Ondanks de lengte van de carrosserie komt deze hierdoor vrij gedrongen over. En profil van voren valt de lange motorkap op met de twee grote ellipsvormige koplampen. De voorkant en het profiel van de zijkant komen op mij vrij Amerikaans over. Dit is ook niet verwonderlijk, aangezien de Verenigde Staten de belangrijkste markt voor de Magentis vormen.
De koplampen zelf zijn, net als bij veel concurrenten, vormgegeven als een kunstwerk. Twee afzonderlijke lenzen en het geïntegreerde knipperlicht zijn gehuisvest achter een kap. De kloeke en hoekige spiegelkappen en de chromen raamlijsten doen het uiterlijk veel goed. Ook de standaard 16 inch lichtmetalen velgen zien er aardig uit, een maatje groter is niet noodzakelijk voor een acceptabel uiterlijk. Omdat er in het plaatwerk verder geen vouwen zijn aangebracht, is de vormgeving vrij traditioneel. De auto ziet er zeker niet slecht uit, alleen is het ontwerp vrij traditioneel in vergelijking met de directe concurrentie.