Verduitst
Net als de Berline wordt de Tourer getekend door bolle lijnen en vormen. En eigenlijk is het daarmee niet een typische Citroën, want een illustere voorganger als de DS, maar ook de BX en Xantia hadden toch die typische scherpe lijnen en dat ranke silhouet. Je zou best kunnen zeggen dat Citroëns middenklasser met de nieuwste C5 een beetje meer de Duitse kant opgegaan is qua design. De C5 is misschien minder uitgesproken, maar spreekt daardoor een grotere groep consumenten aan. Het blijkt in de reacties dat Citroën daarmee de juiste koers is ingeslagen, want de rasechte Citrofiel blijkt nog steeds enthousiast te kunnen worden bij deze station met de dubbele chevrons aan de voorkant, maar enkele liefhebbers van de Duitse school moesten ook toegeven dat de C5 er toch gewoon goed uit zag.
Qua belijning zijn het vooral de lichtunits voor en achter en de velgen die de auto karakteriseren. Op die plekken worden namelijk de voorspelbare lijnen van de auto afgewisseld met een eigen gezicht. De lakkleur Bourrasque Metallic geeft de Tourer in combinatie met diverse verchroomde elementen een uitstraling die prima voldoet in de zakelijke wereld, oftewel de hoek waar je in dit segment het grootste gedeelte van je marktaandeel kan wegslepen.

Saab 9-3 Sport Estate 1.8t Linear Business

Toyota Avensis Wagon 2.2 D-4D D-CAT Executive

Volvo V50 1.6D Kinetic

Mazda 6 SportBreak 2.2 CiTD Mid Power

Toyota Avensis 1.8 VVT-i Wagon Panoramic Business

Alfa Romeo 159 Sportwagon 2.2 JTS Sport

Skoda Octavia Scout 2.0 TDI

Volkswagen Passat Variant 2.0 TDI Bluemotion Comfortline

Volvo V50 DRIVe 1.6D Start and Stop Momentum Edition II





