Vergelijking
De naam die deze Passat draagt – CC – klinkt velen bekend in de oren, maar staat deze keer niet voor Coupé Cabriolet. Volkswagen past deze afkorting toe op de derde carrosserievariant van de Passat voor 'Comfort Coupé'. Alleen is de dubbele C nergens op het koetswerk te bespeuren. In het zakelijke segment is deze nieuwe auto een unieke verschijning, zoals ook onderweg werd opgemerkt. De meeste leaserijders hadden tot voorheen de keuze uit de sedan en de Variant, waarbij de CC vanaf heden ook leverbaar is.
Om maar direct de bekende vergelijking te maken: de belijning van de CC is afgekeken van de Mercedes-Benz CLS, welke de norm in het segment heeft gezet. Om bij die vergelijking te blijven: de CLS kost 75 mille, de Passat CC is er voor minder dan de helft. De CC is leverbaar met twee dieselmotoren en drie benzinemotoren. Voor deze VW worden wel hogere prijzen gevraagd dan voor de andere twee carrosserievarianten, meestal met vergelijkbare uitrusting circa €2.000 meer. Voor een bepaalde doelgroep zal dit geen belemmering zijn om deze Comfort Coupé te gaan rijden. Wat houdt de CC dan nog tegen om naar de verkooptop te schieten?
Jaguar X-Type 2.2D
Opel Insignia 2.0 Turbo Cosmo
Lexus IS 250 Business Luxury
Mazda 6 MPS
Volvo 850 T-5R
Lexus IS 220d Business
Skoda Superb 2.0 TDI Elegance
Cadillac BLS 1.9D Elegance
Lexus IS 250 Executive
Volvo S60 2.4D Edition
Mercedes-Benz C-Klasse C200 CDI BlueEFFICIENCY
Ford Mondeo 2.0 TDCi Titanium X-Pack