Belangen
De nieuwste Mitsubishi maakt een designstatement richting de concurrentie. Met de keuze om ook een hatchback om de markt te brengen spreiden de Japanners hun kansen. De Sportback is sportief gelijnd en heeft een net zo agressieve look als de sedan. De achterzijde valt wat weg ten opzichte van de overige carrosseriedelen. De keuze voor een sedan blijft natuurlijk altijd mogelijk, alleen gaat dat ten koste aan de bagageruimte. Zijn krachtige uitstraling maakt hij qua rijgedrag waar. De rijeigenschappen zijn sportief en de besturing direct. Een aanrader voor Mitsubishi zou wel zijn banden van andere makelij eronder te zetten. Mitsubishi probeert met de Lancer door te stoten in het D-segment en tot zoverre is de auto daar zeker toe in staat.
Het materiaalgebruik kan helaas niet meekomen met wat de concurrentie te bieden heeft. Ook de kwaliteitsbeleving blijft een stapje terug. De Lancer mist gewoonweg een stukje verfijning dat juist in dit segment en vooral ook voor de zakelijke rijder zo belangrijk is. Mitsubishi zou de Lancer op dit gebied naar een hoger plan kunnen tillen. De auto heeft verder namelijk alles in huis om een prima alternatief te bieden voor de Europese gevestigde orde in dit segment. Het grootste pluspunt van de Lancer is en blijft zijn voordelige prijs - de gereden 1.8 Intense koste € 26.999 - helemaal gezien zijn riante uitrusting.
Fotografie: Christian Wesselius
- Uitrustingsniveau
- Versnellingsbak
- Geluidsniveau
- Materiaalgebruik
- Ondiepe bagageruimte
- Verstelbaarheid voorstoelen