Aantrekkelijk aanbod
Feitelijk zien we de Mazda 5 niet op elke straathoek staan. Toch wel vreemd, want deze MPV is een prima rijdende auto en Mazda heeft diverse kritiekpunten bijzonder serieus genomen. Gebleven zijn het communicatieve stuurgedrag en de grote flexibiliteit van het interieur. Na de facelift kijkt de 5 nét even wat beter en volwassener de wereld in. De vorige versie bleek minder vriendelijk geveerd, de huidige 5 staat strak op zijn onderstel maar is tegelijkertijd erg comfortabel. Het geluidsniveau is goed binnen de perken, echter gooit de diesel bij hogere toerentallen roet in het eten.
Voor € 33.190,- kunnen we deze “Business-5” zo naar buiten rijden. Dat is relatief gezien een aantrekkelijk aanbod, de Mazda komt immers niets te kort. De instapprijs voor de 5 ligt nog eens 8-mille lager. Ook het ruimteaanbod voor deze prijs is voor menig gezin een vooruitgang. Vooral voor een ouders met twee kinderen lijkt deze MPV op het lijf geschreven. De schuifdeuren zijn een echt voordeel en komt pas goed aan het licht bij regelmatig gebruik. Voor ons blijft de prettige ervaring met de Mazda 5 ons lang bij.
- Riante standaarduitrusting
- Ruimteaanbod
- Dubbele schuifdeuren
- Hakerige versnellingsbak
- Rumoerige diesel
- Geen automaat leverbaar bij de diesels

Citroën Grand C4 Picasso 1.6 HDiF EB6V Ligne Ambiance

Toyota Verso 1.8 VVT-i Panoramic Business

Seat Altea XL Stationwagon 2.0 TDI Style

Citroën C4 Picasso 1.6 HDiF Ligne Business

Mitsubishi Grandis 2.4 MIVEC Intense

Renault Grand Scénic TCe 130 Dynamique

Kia Carens 2.0 CRDi EX

Renault Scénic 1.5 dCi 110 Privilège

Volkswagen Touran 1.2 TSI Trendline

Ford Grand C-Max 1.6 EcoBoost Titanium

Seat Altea 1.9 TDi Businessline

Peugeot 5008 1.6 THP GT




