Renault Laguna Coupé 2.0 dCI 180 GT

Reageren

Het e-mailadres zal niet worden getoond op de site.

Reacties

Johannes de Haan
·
5 februari 2009 om 22:19
Kom op, als 'n auto er goed uitziet moet je dat gewoon toegeven. Niks is meer origineel tegenwoordig, en bij Renault klopt het totaalplaatje gewoon helemaal. Je kunt zeiken tot je erbij neer valt, maar 't is allemaal stemmingmakerij.

Prachtige auto, that's it. Scheelt je ook weer schrijfwerk.
MO
·
11 maart 2009 om 21:09
Vind het ook een nogal negatieve review, jammer, de auto verdient beter.
overpent
·
16 maart 2009 om 19:58
Hoeveel km staan er op deze testwagen? het is vrij normaal dat een diesel in het begin wat meer verbruikt (diesel en olie).

De koppeling is helemaal geen nadeel, bmw heeft bijvoorbeeld ook een korte koppeling en eens je het gewoon bent wil je niet anders. Maar ik merk wel dat sommige mensen het moeilijk blijven hebben en de koppeling dan maar gewoon lang laten slijten...

Spijtig dat ze geen vergelijking maken met een Audi A5, BMW 3 coupe en andere iconen...

En over de ophanging, in andere tests spreken ze over "comfortabel" en "eerder zacht dan sportief" " frans comfortabel"

Ik denk dat deze testrijder zijn banden eens op de juiste druk moet zetten.
Michael Hulst
·
25 augustus 2009 om 11:42

Als je met zulke stijl iconen vergeleken wordt doe je het heel goed! Een klasse auto voor in verhouding weinig geld! welke coupe in deze prijsklasse heeft zo een mooie uitstraling?

In mijn beleving een super mooie coupe! goed gedaan Renault!
RPL
·
16 december 2010 om 02:44
Deze wagen staat momenteel bij Autobedrijf van Ramshorst in Nijkerk te koop voor €28.950,-; erg scherp geprijsd lijkt me, aangezien alle accessoires die maar mogelijk zijn er ook zo ongeveer op zitten.

De auto vandaag de hele dag voor een proefrit mee gehad en ik hoef hem pas morgenochtend weer in te leveren (wederom topklasse van mijn dealer).

Ik rij nu een Megane II CC uit 2005 en heb in september al een keer een heel weekend de nieuwe Megane III CC (130 TCE) van ze mogen uitproberen. Ook een leuke auto, maar wel van een heel ander kaliber.

Wat beide auto's echter gemeen hebben is dat het beide heel leuke speeltjes zijn. Tja, en dan is de vraag: Welke ga je dan uiteindelijk kiezen?

Deze Laguna Coupé is echt heel erg mooi, zowel vanbuiten als ook vanbinnen. De afwerking is echt heel mooi.
Je moet alleen inderdaad niet al te groot zijn; Ik had met mijn 1.73 m nog net wat ruimte over voorin, maar op de achterbank zit je wel zo ongeveer shocking klem (ik kwam met mijn hoofd tegen het dak en ook je voeten zitten klem aangezien ze nauwelijks onder de voorstoelen te plaatsen zijn). Achterin is eigenlijk enkel geschikt voor (kleinere) kinderen.

Tja en dan de rijeigenschappen. Een lekkere vlotte wagen, maar de gemiddelde BMW of vette Audi rijdt met gemak bij je vandaan, dus dat viel wat tegen eerlijk gezegd. In vergelijking met beide hiervoor genoemde Megane's is hij echter supersnel.
De meesturende achterwielen is echt supergaaf; heel strak sturen op rotondes, klaverbladen, maar vooral op bochtige landweggetjes. Samen met de tractiecontrole lig je echt als een blok op de weg en alle bochtjes draai je bloedsnel.

Maar, deze auto heeft in mijn ogen echter twee hele grote nadelen:

1) Die kick van de power en het sportieve rijden beleef je enkel maar op leeg asfalt; maar waar heb je dat nog vandaag de dag (!!). Ben je echter gedwongen om met de gewone stroom van het verkeer mee te rijden, dan rij je ineens in een doodnormale auto en is hij totaal niet bijzonder meer (dit in tegenstelling tot bij de Megane CC, waar je altijd het gevoel in hebt in een bijzondere / anders dan anders / aparte auto te rijden).

2) Sportief afveren is leuk, maar als je dan toch al zoveel opties - waaronder 4 wielsturing - in die wagen gestopt heb, waarom dan niet nog even een knopje veercomfort erbij gedaan. Allemensen wat is hij straf afgeveerd. Echt comfortabel is iets heel anders . Als je sportief op wat polderweggetjes aan het rijden bent wil je dit natuurlijk ook en is het dus geen enkel probleem, maar als je hem daarnaast ook iedere dag voor de grotere afstanden woon - werkverkeer wilt gebruiken dan is hij totaal niet comfortabel. Één extra knopje met een stuk of drie à vier verschillende veringsvarianten zou dit probleem helemaal ondervangen hebben.

En dan weet ik natuurlijk smaken verschillen, maar voor mij wordt het hem vooral om deze laatste twee redenen helaas toch niet.

Jammer, want voor de rest is het echt een hele leuke auto.
RPL
·
14 januari 2011 om 22:06


Goed nieuws; gewoon een kwestie van andere bandjes eronder en over is het gehobbel. Vandaag in twee verschillende Laguna Coupés (205GT's, benzine) een proefrit gemaakt. Bij beide auto's zaten er Bridgestone Potenza's ipv Conti's onder de wagen en wat blijkt: ineens is dit een supercomfortabele auto geworden. Tja, en dan ga je om; lekker veel power en strak sturen met die vierwielbesturing, wow. Uiteindelijk een blauwe met licht beige lederen bekleding en alle opties erop gekocht. Ook een mooie inruilprijs voor mijn Megane CC gekregen, dus ik ga dik tevreden het weekend in.
180 pk
400 Nm
223 km/h
8,5 s
8,1 (6.5) l/100km
172 g/km
G
22%
€ 37.800
€ 51.156
€ 938 / maand
€ 392 - € 421 / kwartaal
  • Audi TT 2.0TFSI Pro Line

  • Hyundai Genesis Coupé 3.8 V6

  • Mercedes-Benz C-Klasse Coupé C180 BlueEFFICIENCY

  • BMW 3 Serie Coupé 320i Corporate Lease High Executive

  • Alfa Romeo Brera 1750 TB Ti

  • Mazda RX-8 Renesis

  • Alfa Romeo GT JTDm 16V Q2

  • Nissan 350Z

  • 2011 - Renault Laguna Estate 1.5 dCi Série Limitée Exécutive

  • 2011 - Renault Laguna Estate 2.0 Turbo GT

  • 2008 - Renault Laguna Estate 2.0 16v T 170 Initiale

  • 2006 - Renault Laguna 2.0 16v Tech Road Grand Tour