Rechttoe rechtaan
We hadden in het begin van deze test al bij het juiste eind. De Škoda Octavia is een degelijke, ruime auto die er zakelijk uitziet – hij is strakker dan het vorige model – en goed presteert, zonder er echt uit te springen. De DSG-transmissie is al vaker geroemd en ook in dit geval verdient het weer alle lof.
Toch ontdekten wij een paar missers. Het trekkoord voor het sluiten van de kofferbak komt armetierig over. Verder is de dieselkrachtbron verouderd en maakt hij veel lawaai. Daarnaast is het onderstel te hard geveerd. Wie daar niet om maalt en er genoegen mee neemt, koopt voor iets meer dan 30.000 euro een ruimte auto – de kofferruimte is enorm – met een behoorlijke standaarduitrusting en heeft een degelijke troef op de oprit staan.
- Ruime kofferbak
- DSG erg aangenaam
- Degelijkheid
- Rumoerige en verouderde diesel
- Aantal afwerkingsmissers
- ESP niet standaard
Alfa Romeo Giulietta 1.4 Turbo MultiAir Distinctive
Citroën C4 2.0 HDi Exclusive
Subaru Impreza XV 2.0R AWD
Lancia Delta 1.6 16V MultiJet Argento
Ford Focus 1.6 EcoBoost Titanium
Toyota Prius 1.5 HSD Business
Citroën C4 Berline 1.6 THP Exclusive
Fiat Bravo 1.4 MultiAir Sport
Chevrolet Cruze 2.0D LTZ
Peugeot 308 1.6 eHDi Active
2020 - Skoda Octavia Kombi 1.5 TSI First Edition
2017 - Skoda Octavia Combi 1.0 TSI 7-DSG Ambition Business
2014 - Skoda Octavia Combi Greenline 1.6 TDI Businessline
2014 - Skoda Octavia Combi RS 2.0 TSI DSG
2013 - Skoda Octavia Combi 1.2 TSI Ambition Businessline
2010 - Skoda Octavia 1.2 TSI Ambition Businessline
2009 - Skoda Octavia Combi 1.6 TDI Greenline Business Line
2008 - Skoda Octavia Scout 2.0 TDI
2006 - Skoda Octavia Combi 1.6 Ambiente