Rechttoe rechtaan
We hadden in het begin van deze test al bij het juiste eind. De Škoda Octavia is een degelijke, ruime auto die er zakelijk uitziet – hij is strakker dan het vorige model – en goed presteert, zonder er echt uit te springen. De DSG-transmissie is al vaker geroemd en ook in dit geval verdient het weer alle lof.
Toch ontdekten wij een paar missers. Het trekkoord voor het sluiten van de kofferbak komt armetierig over. Verder is de dieselkrachtbron verouderd en maakt hij veel lawaai. Daarnaast is het onderstel te hard geveerd. Wie daar niet om maalt en er genoegen mee neemt, koopt voor iets meer dan 30.000 euro een ruimte auto – de kofferruimte is enorm – met een behoorlijke standaarduitrusting en heeft een degelijke troef op de oprit staan.
- Ruime kofferbak
- DSG erg aangenaam
- Degelijkheid
- Rumoerige en verouderde diesel
- Aantal afwerkingsmissers
- ESP niet standaard

Alfa Romeo Giulietta 1.4 Turbo MultiAir Distinctive

Citroën C4 2.0 HDi Exclusive

Subaru Impreza XV 2.0R AWD

Lancia Delta 1.6 16V MultiJet Argento

Ford Focus 1.6 EcoBoost Titanium

Toyota Prius 1.5 HSD Business

Citroën C4 Berline 1.6 THP Exclusive

Fiat Bravo 1.4 MultiAir Sport

Chevrolet Cruze 2.0D LTZ

Peugeot 308 1.6 eHDi Active

2020 - Skoda Octavia Kombi 1.5 TSI First Edition

2017 - Skoda Octavia Combi 1.0 TSI 7-DSG Ambition Business

2014 - Skoda Octavia Combi Greenline 1.6 TDI Businessline

2014 - Skoda Octavia Combi RS 2.0 TSI DSG

2013 - Skoda Octavia Combi 1.2 TSI Ambition Businessline

2010 - Skoda Octavia 1.2 TSI Ambition Businessline

2009 - Skoda Octavia Combi 1.6 TDI Greenline Business Line

2008 - Skoda Octavia Scout 2.0 TDI

2006 - Skoda Octavia Combi 1.6 Ambiente


