Nieuwe bekende
Een Golf Plus kan voor minder dan 20.000 euro de showroom uitgereden worden, maar dat dat ook wel wat meer kan worden bewijst de testauto. Deze auto moet een dikke 33 duizend euro opbrengen. En dat is dan weer niet mis voor een grote Golf, ook al heeft ie een mooi Amaryllisrood lakje en een setje blitse velgen. Voor dat bedrag komt de optie van een echte MPV in dit segment toch al duidelijk om de hoek kijken. Gelukkig ligt de keuze wat opties betreft bij de koper, want met wat minder eisen en een benzinemotor blijkt al dat de prijs bijna gehalveerd kan worden.
Eigenlijk is de nieuwe Golf Plus een oude bekende. Op details is de auto vernieuwd en is hij weer helemaal bij de tijd. Het nieuwe front staat de Volkswagen goed en maakt de auto optisch wat minder hoog. Optisch, want uiteindelijk hebben we met dezelfde binnen- en buitenmaten van doen. In die binnenmaten zit natuurlijk het unique selling point van deze Golf. Ruimte te over. Voorin, op de achterbank, in de kofferbak. Daarbij is het algehele comfortniveau hoog. En met die twee pluspunten alleen al heeft de vernieuwde Golf Plus al weer flink potentieel.
- Comfortabele stoelen
- Ruimte voor- en achterin
- Vertrouwd rijgedrag
- Multimediamenu’s vergen gewenning
- Schuivende kofferbakbodem
- Brommerig motorgeluid
2021 - Volkswagen Golf Variant 1.5 eTSI R-Line Business
2020 - Volkswagen Golf 1.5 eTSI Style
2016 - Volkswagen Golf BlueMotion 1.0 TSI DSG Comfortline
2015 - Volkswagen Golf GTE
2014 - Volkswagen e-Golf
2014 - Volkswagen Golf Sportsvan 1.2 TSI DSG Highline
2014 - Volkswagen Golf Variant 1.4 TSI 122pk DSG Highline
2013 - Volkswagen Golf GTI 2.0 TSI DSG Performance
2013 - Volkswagen Golf 1.4 TSI DSG Highline
2013 - Volkswagen Golf 2.0 TDI Highline