Communicatie
De communicatie die de Mégane Coupé heeft met het wegdek en de bestuurder past dan ook bij het uiterlijk: heerlijk! De elektronische stuurbekrachtiging is snelheidsafhankelijk en daardoor ook wat vaag rond de middenstand en zonder een sportief 'vlezig' gevoel, maar vervolgens wel direct en geeft echt wel genoeg door aan de handen die het dikke stuurtje omklemmen. Pas bij de wegligging komt het echt lekkere gevoel weer om de hoek kijken, want deze coupé hoekt lekker en is voldoende straf en biedt zo net dat gevoel van een fijne wegligging dat je zoekt bij een dergelijke auto. Een duidelijk gewin van het sportonderstel dat Renault onder de coupéversie van de Mégane monteert. Het schakelen sluit bij dit gevoel van satisfactie aan: direct en met korte slagen. Een hele goede basis om weer zo'n beroemde RS te gaan ontwikkelen!
Ondanks deze lofzang, is er een kanttekening te plaatsen. Het is echter een minder relevante, daar het heerlijke gevoel dat de Mégane Coupé je geeft niet verdoezeld wordt. De auto is door zijn kleine zijruitjes en de dikke C-stijl zo onoverzichtelijk, dat je af en toe denkt met een geblindeerde Kangoo in te parkeren. Geen probleem, want je zet hem toch gewoon op de stoep zodat je er ten allen tijde naar kunt kijken en kunt denken: wat heb ik toch een superauto!
2022 - Renault Megane E-Tech EV60 Iconic
2016 - Renault Mégane Estate 1.6 dCi 130 GT-Line
2016 - Renault Mégane Energy TCe 205 EDC GT
2014 - Renault Mégane Energy 130 TCe S&S GT-Line
2012 - Renault Mégane Estate dCi 110 Bose
2010 - Renault Mégane Coupé-Cabriolet TCe 130 Dynamique
2010 - Renault Mégane RS
2009 - Renault Mégane Estate 2.0 dCi 160 Dynamique
2009 - Renault Mégane 1.9 dCi 130 Privilège