Perfectie
Als je binnenin de Yeti ergens van onder de indruk moet zijn, dan is het toch wel de perfectie. Materialen, afwerking, ergonomie: het verdient allemaal lovende kritieken. De Yeti is het - voorlopige - summum van alles wat Škoda in de afgelopen decennia heeft bereikt. Waar je met de duidelijke Volkswagen-invloeden zou kunnen spreken van een saai of behoudend interieur, blijkt dat eerder genoemde passanten het vooral prettig vinden dat alles binnenin zo helder is. En daar is geen woord aan gelogen, want het aflezen en bedienen van de verschillende onderdelen op het dashboard spreekt voor zich. Het is alleen wel jammer dat het chique multimediasysteem soms aan de trage kant is. Het zoeken van bijvoorbeeld een adres in het navigatiegedeelte gaat de ene keer heel vlot, maar het kost het systeem een andere keer zomaar heel wat tijd, net of het systeem even een paar tellen vastloopt. Gezien de goede ervaringen met het systeem in andere modellen, hebben we goede hoop dat dit probleem exemplarisch is.
Als bestuurder heb je qua comfort weinig te wensen over met de luxe zetels met alcantara bekleding. Ondanks dat de zitting best stevig is, bieden de zetels ook op lange afstanden voldoende comfort. Met de diverse hendels is de stoel eenvoudig handmatig te verstellen naar een prettige zitpositie naar ieders persoonlijke wens. Sowieso zit je vrij hoog, zoals natuurlijk bij een auto als deze past. Neem daarbij de relatief grote glasoppervlakken en het laat zich raden dat je als bestuurder goed zicht hebt op alles was om je heen gebeurt. Ook achterin zit je meer dan behoorlijk. De hoofdruimte is zeer royaal en ook lange personen kunnen hun benen nog prima kwijt achter de voorstoelen. Het woord achterbank wordt hier bewust gemeden, omdat je met drie afzonderlijk te verschuiven en neer te klappen delen niet meer zozeer kan spreken over een bank. Met dit VarioFlex-systeem in neergeklapte positie is een bagageruimte te creëren van 1.760 liter, waar dit onder normale omstandigheden 405 liter is.
Mazda CX-5 Skyactiv-D 2.2 HP AWD GT-M
Renault Koleos 2.0 dCi Privilège 4x4
Peugeot 3008 HYbrid4
Toyota RAV4 2.2 D-4D D-CAT Executive Business
Nissan Qashqai+2 2.0 dCi All-Mode Tekna
SsangYong Korando D20T Sapphire
Volkswagen Tiguan 2.0 TSI 4Motion Sport and Style
Kia Sportage 2.0 CVVT X-Clusive 2WD
Jeep Compass 2.0 CRD Sport