Volvo V70 2.4D Edition II

Michel van Breugel - 20 april 2006

Het exterieur

Van buiten straalt deze volvo pure klasse uit. De facelift die eind vorig jaar over deze auto is gewaaid heeft hem wat meer ronde kanten aan de koets gegeven. Aan de koplampen, de achterlichtunits en de grille zijn lichte wijzigingen aangebracht, maar je moet goed kijken om alle veranderingen te spotten. Van veraf is al te zien dat dit een Volvo is. De Magic Blue kleur, in combinatie met het Electra 16” lichtmetaal, geven hem een sjiek en toch sportief voorkomen.
De metalic lak kost bij volvo maar liefst €1270.-

Vanaf de voorzijde van de auto begint de lijn in de motorkap wat over de flanken naar achteren te lopen waar het uitmond in de inmiddels bekende brede “huipen” die alle recente volvo’s hebben meegekregen. De mistlampen en koplampsproeiers horen eveneens in het Editon II pakket. De dorpels zijn in het testexemplaar in kunststof uitgevoerd. Wil je die ook in een kleur gespoten hebben kom je al snel bij de Momentum of de Summum (zelfs met chromen stootlijsten) uitvoering terecht. De stootlijsten zijn bij alle exemplaren in de carrosserie kleur meegespoten.

De achterzijde is wel de meest herkenbare zijde van deze auto. Wie kent hem niet !? Het begon in het begin van de jaren ’90 met de 850. De over de volle hoogte kenmerkende achterlichtunits zijn sinds die tijd niet meer uit het model van de grote station van volvo te krijgen. Het achterraam is lekker laag, waardoor het zicht naar achteren vanuit de auto optimaal is. Het derde remlicht is, aan de bovenzijde, in het raam meegenomen. De tildrempel om in de kofferruimte te komen is mooi met een kunststof strip afgewerkt zodat het lakwerk niet beschadigd kan worden. Als je de toegangsdeur tot de kofferbak opent gaat hij geruisloos de lucht in. De “beugels” zijn mooi afgewerkt, eveneens de rand van de klep, het handgreepje om hem weer naar beneden te trekken, en het slot waar je anders zo ontzettend lelijk je hoofd tegen kunt stoten. Je hoofd stoten kun je onmogelijk als de klep openstaat, de klep staat minstens 2.10 meter boven de grond in geopende toestand.
De Park-Asist sensoren voor het achteruit rijden zijn in de achterbumper verwerkt. Bij veel modellen is dit niet bijzonder fraai, maar op de één of andere manier vallen ze bij deze auto niet direct op. Of het nu door die mooie kleur komt …..

163 pk
340 Nm
210 km/h
10,0 s
onb (7.9) l/100km
209 g/km
G
22%
€ 44.120
€ 55.060
€ 1.009 / maand
€ 392 - € 421 / kwartaal
  • Saab 9-5 2.0t Business

  • Chrysler 300C Touring 3.0 CRD V6

  • 2014 - Volvo V70 D4 Geartronic Nordic+

  • 2012 - Volvo V70 D3 Ocean Race

  • 2007 - Volvo V70 T6 AWD Summum

  • 2006 - Volvo V70 2.4D Ocean Race