Mazda 6 SportBreak 2.2 CiTD Mid Power

Pawel Piotrowski - 15 mei 2010

Koppelrijke basisdiesel

Een primeur is de nieuwe standaard vermogensversie van de 2.2 CiTD. Met 129pk en 340Nm is deze diesel een welkome aanvulling voor het motorenpalet van de Mazda 6. Opmerkelijk is dat het koppel vanaf stationair sneller stijgt dan bij de Mid en High Power. Dit is gerealiseerd door de diameter van het turbinewiel nog verder te verkleinen. En inderdaad, laag in de toeren is de diesel lekker koppelrijk. Op zeeën van newtonmeters rij je rustig weg en van een turbogat is bijna geen sprake. Het piekvermogen is met 129pk wel aan de lage kant waardoor de basisdiesel boven in de toeren tammer aanvoelt. In de praktijk maakt hem deze eigenschap een liter zuiniger dan de krachtigere vermogensvarianten. Schakelindicatoren en een start/stop systeem schitteren echter door afwezigheid. Mede daardoor is het verbruik niet spectaculair laag en valt de basisdiesel helaas in de reguliere 25% bijtellingscategorie.

163 pk
360 Nm
211 km/h
9,2 s
onb (5.4) l/100km
143 g/km
G
22%
€ 25.990
€ 33.790
€ 619 / maand
€ 392 - € 421 / kwartaal
  • Toyota Avensis 1.8 VVT-i Wagon Panoramic Business

  • Skoda Superb Combi Greenline 1.6 TDI Business Line

  • Citroën C5 Tourer 1.6 e-HDi EGS Ligne Business

  • Renault Laguna Estate 1.5 dCi Série Limitée Exécutive

  • Hyundai i40 CW 1.7 CRDi Business Edition

  • 2019 - Mazda 6 2.5 SkyActiv-G 194 6AT Signature

  • 2015 - Mazda 6 Sportbreak SkyActiv-G 145 TS+

  • 2013 - Mazda 6 2.0 SkyActiv-G GT-M

  • 2013 - Mazda 6 SportBreak SkyActiv-D 2.2 150pk TS+ Lease Pack

  • 2009 - Mazda 6 2.0 S-VT TS

  • 2008 - Mazda 6 SportBreak 2.0 CiTD Business

  • 2006 - Mazda 6 MPS

  • 2006 - Mazda 6 SportBreak 2.0 CiTD DPF Touring