Fiat Punto Evo 1.3 MJ 85 Dynamic

- 12 juli 2010

Opvallend stil

Van alle belastingvrije oliestokers is deze Fiat de enige met een viercilinder en dat klinkt niet alleen op papier leuker, maar zorgt ook voor een betere loopcultuur. Geen vervelende resonanties en al helemaal geen overheersende motorgeluiden. Zelfs in het lage toerengebied is de Punto opvallend stil voor een diesel en dat dit niet alleen met isolatie te maken heeft, blijkt als je buitenstaat op het moment dat de auto langskomt. En dat is niet onbelangrijk, aangezien de beste verbruikswaarden toch bij lage toerentallen behaald worden. Vanaf zo'n 1.200 toeren pakt de Fiat al lekker op en wanneer je niet al te wilde plannen hebt, kan je je daar prima mee redden. Wil je toch wat extra's vragen dan moet je toch behoorlijk doorklimmen, maar dat voelt heel onnatuurlijk aan. Aan alles wordt duidelijk dat deze auto daar simpelweg niet voor bedoeld is.

85 pk
200 Nm
172 km/h
13,1 s
onb (3.6) l/100km
95 g/km
D
22%
€ 12.495
€ 15.395
€ 282 / maand
€ 223 - € 235 / kwartaal
  • Seat Ibiza SC 1.4 Stylance

  • Peugeot 208 1.0 VTi Active

  • Renault Clio TCe 90 Expression

  • Nissan Micra 1.4 16v Acenta Pack

  • Lancia Ypsilon 1.4 16v Sport by MomoDesign

  • 2012 - Fiat Punto TwinAir Easy

  • 2010 - Fiat Punto Evo 1.4 Multiair Turbo Sport

  • 2006 - Fiat Grande Punto 1.4 Starjet 16v Sport

  • 2006 - Fiat Grande Punto 1.4 8v Edizione Prima 3-drs

  • 2005 - Fiat Grande Punto 1.4 Edizione Prima