Fiat Punto Evo 1.3 MJ 85 Dynamic

- 12 juli 2010

Lichte bediening

Er wordt ook niet gestimuleerd om gekke dingen te gaan doen. Niet alleen de schakelindicator raad je al vroeg aan om op te schakelen, maar ook de bediening van het stuurwiel, de pedalen en schakelpook is zodanig licht, dat een relaxte, haast luie rijstijl voor de hand ligt. En eigenlijk is dat wel jammer, want als belastingvrije auto met misschien wel het meest temperamentvolle voorkomen van allemaal, verwacht je iets meer gevoel. Zeker met een beschikbare city-knop voor nog lichter stuurgedrag, zou de Fiat bij lage snelheden niet zo licht hoeven te sturen. Zuinig rijden en gevoel bijten elkaar immers niet. Bij oplopende snelheden wordt het overigens wel beter. Het onderstel voelt gelukkig wel als een goede mix tussen comfort en toch communicatie. Oneffenheden worden op een prettige manier gladgestreken, zonder dat de compacte Fiat een zwevend tapijt wordt.

85 pk
200 Nm
172 km/h
13,1 s
onb (3.6) l/100km
95 g/km
D
22%
€ 12.495
€ 15.395
€ 282 / maand
€ 223 - € 235 / kwartaal
  • Seat Ibiza SC 1.4 Stylance

  • Peugeot 208 1.0 VTi Active

  • Renault Clio TCe 90 Expression

  • Nissan Micra 1.4 16v Acenta Pack

  • Lancia Ypsilon 1.4 16v Sport by MomoDesign

  • 2012 - Fiat Punto TwinAir Easy

  • 2010 - Fiat Punto Evo 1.4 Multiair Turbo Sport

  • 2006 - Fiat Grande Punto 1.4 Starjet 16v Sport

  • 2006 - Fiat Grande Punto 1.4 8v Edizione Prima 3-drs

  • 2005 - Fiat Grande Punto 1.4 Edizione Prima