Modern jasje
De CR-V loopt alweer een tijdje mee en dus vond Honda het tijd voor een lichte facelift, met de nadruk op licht, want echt veel werd er niet gewijzigd. Alleen de koplampen, grille en voorbumper werden in een moderner jasje gestoken, zodat het model weer een tijdje mee kan. Immers, deze Japanse SUV ziet er zeker niet gedateerd uit. Het grootste nieuws zit eigenlijk onder de motorkap. Daar ligt de verbeterde 150 pk sterke diesel gekoppeld aan een vijftraps automaat, waar we later uitgebreid op terugkomen. Echt goedkoop was de CR-V niet, ook na de opfrisbeurt is daar weinig verandering in gekomen. De instapper, een 2.0 benzine, staat in de showroom voor ruim 33 mille. Ons testexemplaar is de duurste Executive-uitvoering, met onder meer een panoramadak, xenon-verlichting, een elektrisch verstelbare bestuurdersstoel en leren bekleding. Daar werden nog optioneel metallic en een Style-pakket aan toegevoegd, waardoor de nieuwprijs van deze auto dik boven de 54.000 euro ligt.
Dodge Nitro 4.0 V6 4x4 R/T
Ford Kuga 2.0 TDCi 163pk Powershift Titanium
Hyundai Santa Fe 2.2 CRDi 4WD i-Catcher
Citroën C-Crosser 2.2 HDiF Exclusive
Mitsubishi Outlander 2.2 DI-D Instyle TC-SST 4WD
BMW X3 sDrive18d High Executive
Land Rover Freelander 2 TD4_e S
Ford Kuga 2.5T Titanium
Chevrolet Captiva 2.2 D 184 LTZ
Subaru Forester 2.0D Executive