Sportieve SUV
Honda staat bekend om haar goede weggedrag. Deze hogere CR-V vormt daar geen uitzondering op, mede door het vrij lage zwaartepunt. Het onderstel is behoorlijk sportief geveerd zonder dat ingeleverd wordt op comfort. Deze eigenschappen maken de Japanner tot een bijzondere fijne reiswagen. Bij het remmen deint de koets wel behoorlijk. De Honda is behoorlijk zijwindgevoelig. Vooral bij een snelheid vanaf honderd kilometer per uur is dit goed merkbaar. De CR-V stuurt aardig direct en reageert vrij snel op commando’s van de bestuurder. In een bocht begint de koets pas laat met overhellen en herstelt zich vervolgens prima. Honda rust de CR-V standaard uit met VSA (Vehicle Stability Assist) en TSA (Trailer Stability Assist). Het eerste systeem zorgt voor extra ondersteuning om de auto onder controle te houden. TSA doet hetzelfde, maar dan met aanhangers tot 2.000 kilo en maakt van de CR-V een echte trekauto.
Dodge Nitro 4.0 V6 4x4 R/T
Ford Kuga 2.0 TDCi 163pk Powershift Titanium
Hyundai Santa Fe 2.2 CRDi 4WD i-Catcher
Citroën C-Crosser 2.2 HDiF Exclusive
Mitsubishi Outlander 2.2 DI-D Instyle TC-SST 4WD
BMW X3 sDrive18d High Executive
Land Rover Freelander 2 TD4_e S
Ford Kuga 2.5T Titanium
Chevrolet Captiva 2.2 D 184 LTZ
Subaru Forester 2.0D Executive