Verrassing
Onder de kap van de CR-V ligt dus het grote nieuws van Honda. De 2.2 i-DTEC is tien pk krachtiger dan zijn voorganger. Logischerwijs stijgt ook het koppel licht, welke nu 350 Nm meet. Het is een krachtig en vooral stil blok. Alleen bij een koude start en het maken van veel toeren laat de oliestoker zich gelden, verder is hij nauwelijks hoorbaar. Het accelereren gaat soepel en de motor pakt lekker vroeg op. Aan deze diesel is dus – voor het eerst – een vijftraps automaat gekoppeld. Het geheel vormt een prettige combinatie en de automaat schakelt soepel en vrijwel onvoelbaar van verzet. Over het verbruik van deze Honda zijn we erg te spreken. De fabrikant claimt voor deze CR-V met automaat een opgave van 7,4 liter op honderd kilometer. Na een volle testweek kwam ons gemiddelde met 6,9 liter zelfs verrassend onder die waarde uit. Overigens is de inhoud van de brandstoftank met 58 liter voor een auto van dit formaat wat ons betreft net iets te klein.
Dodge Nitro 4.0 V6 4x4 R/T
Ford Kuga 2.0 TDCi 163pk Powershift Titanium
Hyundai Santa Fe 2.2 CRDi 4WD i-Catcher
Citroën C-Crosser 2.2 HDiF Exclusive
Mitsubishi Outlander 2.2 DI-D Instyle TC-SST 4WD
BMW X3 sDrive18d High Executive
Land Rover Freelander 2 TD4_e S
Ford Kuga 2.5T Titanium
Chevrolet Captiva 2.2 D 184 LTZ
Subaru Forester 2.0D Executive