Volvo S60 D5 Summum

- 18 september 2010

Kilometervreter

Als we de introductiecampagne mogen geloven, zijn brutaliteit en sportiviteit de kernwoorden die de nieuwe S60 typeren. Niet bepaald het eerste waaraan je denkt bij een degelijk en ingetogen merk als Volvo. Uiterlijk ziet de nieuwe S60 er inderdaad best sportief uit - brutaal, zo u wilt; het onderstel is echter nog steeds nadrukkelijk gericht op comfort. Volvo’s nieuwe middenklasser stuurt tot op zekere hoogte best direct, maar biedt niet de scherpte en het gevoel van een BMW 3 Serie. Is dat jammer? Enerzijds wel. Met wat meer dynamiek is van de S60 beslist een fijne rijdersauto te maken, zeker in combinatie met het uitdagende karakter van de D5-motor. Anderzijds heeft de focus op comfort er wel aan bijgedragen dat Volvo’s nieuwe middenklasser een echte kilometervreter is. Lange ritten zijn prima uit te houden in Volvo’s nieuwe middenklasser, die niet alleen van perfect meubilair is voorzien, maar waarin het je in deze luxe uitgeruste Summum-uitvoering bovendien aan werkelijk niets ontbreekt. Wie desondanks toch behoefte heeft aan meer dynamiek, kan tegen een meerprijs van twee mille altijd nog opteren voor het adaptieve FOUR-C-onderstel.

205 pk
420 Nm
230 km/h
7,8 s
6,2 (5.3) l/100km
139 g/km
F
22%
€ 34.995
€ 62.975
€ 1.155 / maand
€ 392 - € 421 / kwartaal
  • Audi A4 2.0 TDI Pro Line

  • Infiniti G37S

  • BMW 3 Serie 330d BluePerformance

  • Mercedes-Benz C-Klasse C 200 CDI Avantgarde

  • Mitsubishi Lancer Evolution MR TC-SST

  • BMW 3 Serie 320i EDE High Executive

  • Opel Insignia OPC 2.8 V6 Turbo

  • Infiniti G37x 3.7 VVEL S

  • Volkswagen Passat CC 1.8 TSI

  • Jaguar X-Type 2.2D

  • Opel Insignia 2.0 Turbo Cosmo

  • 2019 - Volvo S60 T5 Geartronic R-Design

  • 2014 - Volvo S60 D4 Geartronic Summum

  • 2011 - Volvo S60 DRIVe 1.6D R-Design

  • 2006 - Volvo S60 2.4D Edition