Renault Laguna Estate 2.0 Turbo GT

Pawel Piotrowski - 2 februari 2011

Luxueus en compleet

Binnenin zet zich de sportieve insteek door met zittingen die met luxe alcantara bekleed zijn en aluminiuminleg in het dashboard. Dat dashboard oogt overigens niet alleen vertrouwd en opgeruimd, maar ook hoogwaardig afgewerkt. In tegenstelling tot andere Renaults zijn de tellers nog gewoon analoog en in een oogopslag afleesbaar. Dat geldt eveneens voor de informatie op het hooggeplaatste scherm van het ingebouwde TomTom navigatiesysteem. Ook het overzicht op de weg is dankzij de goede zitpositie en het lage dashboard uitzonderlijk goed te noemen. Zijn er dan helemaal geen minpunten aanwezig? Jawel, zo is het aantal handige opbergvakjes op een hand te tellen en valt de bediening van het navigatiesysteem wat tegen. De knoppen daarvan zijn nogal klein uitgevallen en de joystick voelt fragiel aan. Het fraaie glazen panoramadak ontneemt enkele centimeters hoofdruimte aan de achterpassagiers en ook de beenruimte is niet echt om over naar huis te schrijven. Uitermate handig is daarentegen de ver naar voren scharnierende achterklep en de lage tildrempel die het beladen van de Estate vergemakkelijkt.

170 pk
270 Nm
215 km/h
9,4 s
10,6 (8.7) l/100km
201 g/km
G
22%
€ 29.090
€ 40.557
€ 744 / maand
€ 180 - € 205 / kwartaal
  • Fiat Croma 1.9 MultiJet Corporate Premium

  • Subaru Legacy Touring Wagon 2.0D Luxury AWD

  • Toyota Avensis Wagon 2.0 CVT Executive Business

  • Volvo V50 DRIVe 1.6D Start and Stop Momentum Edition II

  • Volkswagen Passat Variant 1.6 TDI Comfortline

  • 2011 - Renault Laguna Estate 1.5 dCi Série Limitée Exécutive

  • 2009 - Renault Laguna Coupé 2.0 dCI 180 GT

  • 2008 - Renault Laguna Estate 2.0 16v T 170 Initiale

  • 2006 - Renault Laguna 2.0 16v Tech Road Grand Tour