Dat komt mede door het stevig gedempte onderstel dat voor een Franse auto tamelijk hard is. Zodoende helt de Laguna slechts gering over en blijft het contact met het wegdek ook bij sportiever rijgedrag in stand. Keerzijde van het verhaal is dat het rijcomfort minder plezierig is dan verwacht. Richels en kuilen dringen goed door tot het interieur en ook het bandengeluid is aan de buitensporige kant. Als GT is de Laguna leverbaar met een 2.0 Turbo benzineblok of 2.0dci diesel. Wij hadden de benzineversie met 170pk en 270Nm tot onze beschikking en deze is alleen in combinatie met een zestraps automaat leverbaar. Best gek, bij een sportieve uitvoering verwacht je eerder een handbak. De geblazen viercilinder is al een paar jaartjes oud en het vermogen en koppel zijn dan ook niet noemenswaardig hoog. Het volledige koppel is ook pas bij 3.250tpm volledig beschikbaar en dat is wederom niet erg bijzonder. Met de 2.0 Turbo presteert de Laguna Estate heel fatsoenlijk en de viercilinder kenmerkt zich vooral door zijn soepele vermogensopbouw. Echte krachtexplosies vinden er niet plaats en zodoende word je als bestuurder niet uitgedaagd om continu voluit te 'planken'. Ook de zestraps automaat is meer op comfortabel reizen gericht dan op een flink potje sturen. Hoewel motor en bak an sich geen verkeerde combinatie zijn, passen ze niet echt bij de sportieve inslag van de GT.