Moordende concurrentie
Het afgelopen jaar gingen driehonderd exemplaren van de in 2006 geïntroduceerde Captiva over de toonbank. Hoewel de concurrentie in dit segment met onder meer de Hyundai Santa Fe en de Kia Sorento moordend is, hoopt Chevrolet er dit jaar vijfhonderd te gaan verkopen. Eén van de factoren die daar aan bij moet gaan dragen is meer herkenbaarheid van het merk. Na de Cruze en Orlando heeft ook de Captiva die stoere Chevrolet-neus gekregen met een enorme grille en het grote logo. De lief ogende achterkant vormt een groot contrast met de agressieve voorzijde en is in onze ogen een gemiste kans. Andere wijzigingen aan de buitenkant van de Captiva zijn knippers in de zijspiegels en nieuwe koplampen. Met een basisprijs van net geen 35 mille is deze SUV erg scherp geprijsd, zeker gezien zijn standaarduitrusting met onder meer 17 inch lichtmetaal, navigatie, halflederen bekleding en een achteruitrijcamera.