Relaxt cruisen
Een sportieve rijstijl moet je met de Captiva sowieso niet nahouden. Hoewel het comfortabele onderstel gering overhelt en de Chevy niet snel onderstuurt, is het voornamelijk de besturing die roet in het eten gooit. Je hebt niet alleen een vrachtwagenstuur voor je neus, door de weke en gevoelloze besturing lijkt het ook alsof je daadwerkelijk met een vrachtwagen onderweg bent. Het is lastig om de koers van de Chevy te bepalen en door de vage overbrenging ben je continu aan het corrigeren. Het liefste gaat de Captiva gewoon rechtdoor over een stuk snelweg. Dankzij de comfortabele afstemming van vering en demping is de Chevy een ideale auto voor lange afstanden. Typisch Amerikaans dus. Op een afgezet testparcours konden wij ook de offroad capaciteiten beproeven. De Captiva heeft diverse elektronische hulpmiddelen aan boord. Over sneeuw en ijs rijden gaat eenvoudig en veilig. Wel merk je duidelijk dat de Captiva geen permanente vierwielaandrijving heeft. Pas zodra de voorwielen doorslippen gaat er vermogen naar de achterwielen.