Statement
Nadat we de laatste jaren een beetje opgewarmd zijn door Tesla en enkele ombouwprojecten voor het elektrisch rijden, beginnen nu de eerste gewone productieauto's met enkel een elektromotor op de markt te verschijnen. Renault-Nissan is er druk mee, maar ook Mitsubishi en PSA hebben - na een SUV-drieling - een elektrische drieling op de wereld gezet. De variant van Mitsubishi is i-MiEV gedoopt, een afkorting voor Mitsubishi Innovative Electric Vehicle. We vrezen dat hij het niet van zijn schoonheid moet hebben met zijn smalle hoge voorkomen, maar misschien hoeft dat ook niet. Als je als koper een statement wilt maken, moet je niet in een onherkenbare zuinige middenklasser gaan rijden, maar wil je ook gezien worden en dat gebeurt zeker. Ook in het interieur word je niet direct geraakt door de schoonheid van het interieur. Smaak is natuurlijk iets heel persoonlijks, maar er is gewoon niet veel bijzonders van gemaakt. Aan de ene kant vraag je je misschien af of dat nodig is, aan de andere kant verwacht je bij een auto van dik 30 mille iets meer originaliteit. Ondanks dat het een en ander redelijk netjes is afgewerkt, verwacht je geen harde materialen en een aftermarketnavigatiesysteem.