Mitsubishi i-MiEV

- 3 maart 2011

Geen directe uitstoot

De elektrische Mitsubishi kent een aparte hoge zit. Je voelt je letterlijk boven op de accupakketten zitten. Daarbij wil de stoel niet zover naar achteren als wenselijk is en daardoor is het voor langere bestuurders knap lastig om een prettige positie te vinden. Achterin heb je een redelijke hoeveelheid been- en hoofdruimte, daar is echter weer de zitting van een matig niveau. Het komt over als een laagje foam over een harde constructie. Al met al komt het interieur behoorlijk ondermaats over. Als je mensen over de streep wil trekken om bovengemiddeld veel geld in een milieuvriendelijke auto te steken, moet je wel wat te bieden hebben. Zeker als je voor hetzelfde geld met een premium auto als de Lexus CT200h ook uiterst verantwoord voor de dag kan komen, vraag je je af hoe deze auto mensen over de streep zal gaan trekken. Dan moet de rest wel heel goed zijn. Wat milieuvriendelijkheid tijdens zijn rijdende leven betreft, laat de i-MiEV dan ook de heersende, CO2-uitstotende hybrides ver achter zich. Zelf stoot ie niks uit en door zijn rendement is zelfs het deel dat de centrale voor hem uitstoot vele malen kleiner dan die van een auto op fossiele brandstof. En dan is daar bovenop natuurlijk nog de mogelijkheid van het gebruik van groene stroom voor het opladen van de accu's.

67 pk
180 Nm
130 km/h
15,9 s
0,0 (0) l/100km
0 g/km
A
22%
€ 32.830
€ 32.830
€ 602 / maand
€ 0 / kwartaal
  • Opel Meriva 1.3 CDTi ecoFLEX Cosmo

  • Lancia Musa 1.4 16v Platino